Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 http://www.aftenposten.no/jobb/article3859196.ece
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg angrer på den lange utdannelsen min jeg. Stort studielån, men ingen større jobb for det om. Tror at dem som har lite utdannelse, ser for seg bedre jobb og bedre lønn med større utdannelse. Men det stemmer ikke alltid. Jevnt over i min venneflokk så angrer de fleste på sin utdannelse. Vi er utdannet noe vi ikke vil jobbe som - og tar til takke (med glede) til en dårligere betalt jobb, men som gir oss mer glede og utfordringer. Hilsen unvieritetsutdannet, men som jobber i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Nei, absolutt ikke. En tidsmaskin hadde vært prima nå.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Nei, angrer bittert på utdannelsen og missliker jobben min...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Ja det gjør jeg. Har lang utdannelse (master), og har snart 10 års arbeidserfaring. Utdannelsen min gjør at jeg har fått et veldig spennende yrke, det er variert og jeg lærer stadig noe nytt. Jobben har store krav til leveranse, men også stor frihet til selv å legge opp min egen jobbhverdag, noe som passer meg bra. Jeg får hele tiden utfordringer som gjør at jeg må prestere, noe jeg trives med. Med min bakrunn har jeg også mulighet til å skifte både bransje og stilling hvis jeg skulle ønske det, så det er veldig fleksibelt. Ingen ulempe at jeg tjener veldig bra heller... :-)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Ja, jeg er veldig fornøyd med utdannelsen min, som gir meg mange muligheter videre. Har god jobb med god lønn nå. Tror likevel de fleste kan ha perioder hvor man er mindre fornøyd, og ting er litt kjedelig osv. Alle kan ikke ha superspennende jobber hele tiden, selv om vi har god utdannelse, tror vi nordmenn har litt høye forventninger også her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå