Lahila Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 saken er den at vi venter barn nr 3....på under 3 år...det har ikke vært planlagt men når det først er skjedd er vi kjempeglade for det.Vi er så vidt begynt å fortelle det til familie og venner og jeg blir så trist for de fleste reagerer så NEGATIVT...JA vi VET at det kommer til å bli tøft, men det skal da være en glede å sette barn til verden, og det er da ikke ANDRE som skal leve livet vårt så jeg skjønner liksom ikke helt problemet....Vi har godt betalte jobber begge to og min jobb spesielt legger godt til rette for barnefamilier så vi ahr stor tro på at dette skal gå bra...er det ikke litt frekt å være så negativ når man forteller en for oss gledelig nyhet?Har ikke lyst å fortelle det til flere jeg nå pga dette...blir lei meg :-P
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Skjønner veldig godt at du blir lei deg... Når man annonserer en sånn gledelig nyhet forventer man jo at folk skal glede seg med en, men kanskje det er litt forskjellige grunner til at ikke de gjør det? Vi har en del vennepar som fortsatt ikke har barn, vi venter nå vårt tredje på under 4 år, og jeg tenker jo litt på om kanskje de også prøver, men sliter mer enn oss?? Jeg er iallfall litt forberedt på noen blandede reaksjoner, men håper at de fleste kan glede seg med oss... Men, når det er sagt, dette er jo noe vi gleder oss kjempemye til, så jeg ønsker meg jo mange positive og glade tilbakemeldinger. Første tilbakemld på nyheten syns jeg jo bør være positiv uansett hvor tett eller langt fra hverandre barna kommer i alder... Som du sier, det er jo ikke andre som skal levet livet deres, så hvis dere er glade for barn nr 3 burde jo familie og venner kunne glede seg med dere:) Håper holdningene fra dine venner og familie endrer seg etter hvert. Evt ville jeg sagt ifra til dem at du blir lei deg av alle de negative reaksjonene, for dette gleder dere dere veldig til, og evt spørre hvorfor de er så negative?? Lykke til! Og jeg gleder meg iallfall med dere:)
Lahila Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2010 takk for støtten! ;-) ..og håper også holdningene til folk endrer seg til det bedre etterhvert...
Anine78 Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Uff, håper virkelig holdningene endrer seg etterhvert. Det er virkelig utrolig hva folk får seg til å si. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå