Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #1 Skrevet 18. oktober 2010 er det ingen som er redd for at et barn kan sette fast i halsen? vurderer å ha det i selskapet, men vet ikke om jeg tør..... bursdagsjenta er 5 år, så det er barn på 4-5-6 år i selskapet....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #2 Skrevet 18. oktober 2010 Nei...Har aldri hørt om at noe slikt har skjedd heller...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #3 Skrevet 18. oktober 2010 Er vel alltid en fare for at barn kan sette ting i halsen, og spesielt pølser.. men jeg serverer det uansett til mine barn, og hadde det i forrige selskap hvor mini bare ble 3 år.. gikk så fint atte..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #4 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg hadde det i 1 års dagen. Gikk kjempe fint det...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #5 Skrevet 18. oktober 2010 Har aldri tenkt tanken, enda jeg har jobben innen akuttmedisin de siste 6 årene, og har 3 barn. 5 år er jo faktisk så stort at da kan de spise akkurat som voksne.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Det kan vel skje med alt av mat at det settes i halsen? Jeg tror nok ikke jeg ville bekymret meg for dette. Du kan jo skrive på invitasjonen at du har tenkt å servere pølser, så får andre foreldre som evt er bekymret for dette mulighet til å si ifra. Men jeg tror nok ikke det er noen fare Kos deg med selskap du!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 nei, det er vel ikke noe stort faremoment etter barna har lært seg å tygge...Det er ikke anbefalt å spise pølser i brød/lompe før fylte tre år pga faren for å sette det fast i halsen. Det samme gjelder vafler, pannekaker, boller, etc, etc. Faren er ganske liten for de under tre år, og den er enda mindre jo større barna er. Dattern min har kost seg med pølse etc siden hun var ett år, aldri hatt noe problem med det her.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Jo selvsagt, og til deg over, dette skjer absolutt. Skjær pølsa i 4 (på langsiden) og legg den inn i pølsebrødet. Barna merker ingenting
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Hjelper ikke å skjære opp pølsa når faren ligger i brødet.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 Men, faren ligge ikke i brødet. Mannen min som jobber på barneavdeling var på foredrag anngående dette nylig. Pølse er den desidert farligste matvaren, og legen som holdt foredraget anbefalte å kutte opp pølsa på den måten jeg forklarte.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Server grillpølser, da. Den er det ikke skinn på.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 Wrong. Brødet blir som en deigklump som "limer" seg til innsiden av munn, svelg og luft/spiserør. Og fører til kvelning. Hos små barn vel og merke. Den desidert mest kvelningsfremkallende matvaren er nøtter. Dette fordi de ofte er i "riktig" størrelse i forhold til luftrøret, ofte er salte (som etser), og er harde, det vil si at de verken løser seg opp eller lar seg manipulere ved trykk. Sier ikke at pølser ikke er farlige, men det blir litt som å si at alle dør av å sykle, om man påstår at man hos FEMÅRINGER skal dele opp pølsa i små biter før de får spise den. Skal man gjøre det med brødskiva, eplet, agurken, kjøttkaka osv også?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Hehe,...stoler mer på legen som har doktorgrad i barneulykker enn deg anonym
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Vel. Du om det. Nå er det vel godt mulig at denne "doktoren" er en kollega av meg, som kanskje er blitt en smule misforstått av din bedre halvdel.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #15 Skrevet 18. oktober 2010 Ja, det er nok slik..herregud hva folk skal krangle om..finnes tydeligvis mye dumme folk her
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #16 Skrevet 18. oktober 2010 Hahahaha.."jeg er lege altså" Den klassiske DIB løgnen
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #17 Skrevet 18. oktober 2010 Hos de aller minste er både pølsa og brødet et faremoment, men etterhvert som barnet blir større, er det brødet som er verst. Men barn i 4-6 års alder klarer fint å spise både pølse og brød. Kan godt hende de får det i halsen de og, men det samme gjelder jo voksne.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #18 Skrevet 18. oktober 2010 Hei, jeg er faktisk lege...Jeg mener å huske at det stod en artikket om dette temaet på denne siden for en stund siden. Det ble tatt opp hvilke matvarer som er farlig i den forstand at de kan sette seg fast i halsen. Tror pølse "vant"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå