Gå til innhold

Flytter stebarn tidligere ut, enn ikke stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv bodde jeg hjemme til jeg var godt over 20, samt litt frem og tilbake i løpet av 20 årene. Mine foreldre er fremdeles gift. Vet om mange som gjorde tilsvarende. Men vet ikke om noen med skilte foreldre som ble boende lenge hjemme verken med mor/stefar, eller med far/stemor. Er det tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17, men foreldrene mine var gift i flere år etter at jeg flyttet, så det stemmer ikke for min del.

Skrevet

jeg var også 20 da jeg flyttet hjemmefra, og har vel bodd hjemme kortere perioder etter det. Foreldre som fortsatt er godt gift :)

Mine barn bor bare hos meg, og jeg regner med at yngste kommer til å bo hjemme lenge. Jeg ser ikke for meg at jeg vil komme til å ønske meg en mann, så jeg forblir nok alene fremover. Eldste har allerede flyttet ut, om enn noe ufrivillig.

Så jeg kan ingenting om det med steforeldre.....

Skrevet

Haha, den statistikken biter seg sjæl i rompa.

ALLE stebarn er jo også barn av noen.

Skrevet

Er det virkelig mulig å være så dum at man ikke skjønner hva HI mener?

Om barn fra splittede familier flytter tidligere enn barn fra familier hvor far og mor holder sammen...

Syntes i hvertfall spørsmålet var klart.

Skrevet

Hmmm...? Jeg flyttet da jeg var 17, mens søsteren min bor hjemme enda, selv om hun er 45. Foreldrene våre var gifte da jeg flyttet hjemmefra, men er skilte nå...

Skrevet

jeg flyttet når jeg var 15 år, og de er gift enda.

men hva jeg gjør sier jo lite om gjennomsnittet. og gjennomsnittet vet jeg lite om

Skrevet

De som bor sammen med bare sin mor, eller bare sin far, eller begge deler er jo ikke stebarn.

Jeg har også inntrykk av at de som har foreldre som er etablert på nytt ikke bor hjemme like lenge som de med gifte foreldre. Jeg har også inntrykk av at de får mindre økonomisk støtte i etableringsfasen enn de med foreldre som fremdeles er sammen.

Skrevet

Jeg og min bror flyttet da vi var 16/17. Foreldrene våre er fortsatt gift etter 30 år. Har en bror på 19 som fortsatt bor hjemme.

Mannen min bodde hos sin mor og stefar til han var 20, deretter to år hos sin far og stemor (og to stesøsken) i en annen by pga studier.

Tror geografi og skole/studier har mer å si for når man flytter enn om foreldrene er gift eller skilt.

Skrevet

Kommer an på oppdragelse tror jeg. Hvis barna lever uten krav og får alt servert på gull fat tviler jeg på at de vil flytte ut.

Er faktisk litt bekymra for at stebarn som aldri blir satt krav til og som får og får fordi det er så synd på dem. ikke kommer til å klare å bli selvstendige når de burde bli voksene.

Skrevet

jeg flyttet ut da jeg var 19, og mine foreldre er (og var også da) skilt

Skrevet

Tror det har mer med hvor du kommer fra å gjøre enn om foreldrene er gift eller skilt. Der jeg vokste opp bodde alle hjemme til de var ferdige med videregående, og flyttet deretter vekk for å begynne på høyskole/universitet. Hvis du kommer fra en større by, er det vel flere som bor hjemme i studietiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...