Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Dette sitatet er hentet fra et annet innlegg her inne. Snakk om å kaste stein i glasshus!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Spørs om hun er den tørreste kjeksa i pakken!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Hei, jeg om ikke er den smarteste i skuffen her Hadde den lille uvitende greia der sett hva jeg hadde skrevet litt lenger nede, så hadde hun nok ikke skrevet det hun skrev
☆☆☆ Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Jo, altså: Å blande inn en skuff når en snakker om å være smart å ikke blir litt malplassert. Om man derimot snakker i bilde og sier om et menneske at "hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen" gir setningen mening.. Samme som "er ikke den salteste peanøtten i påsan", "oppfant ikke akkurat kruttet", "stod nok for nærme da det smalt" osv.... Forstod du nå hva jeg mente?
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Mnja...? Jeg liker å tulle med ordtak og kan da ikke være den eneste? Kunne sagt feks: "uten mat og drikke duger man ikke i det heletatt". Gøy å snu om på ting derfolk har en helt klar forventning om hva som kommer. Kanskje hun i innlegget ikke var den smarteste i skuffen, eller kanskje hun var den skarpeste av alle? (...og nei, det var ikke jeg som skrev det i det andre innlegget...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå