Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Og hvor lenge etter bør man vente med å ha sex?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 og når kan jeg begynne på p-pillene igjen?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Det vanlige er vel å blø fra 1 til 4 uker, noen blør også lengre. Det anbefales vel litt forskjellig når det kommer til sex. Men jevnt over sier de vel 14 dager, eller til blødningen er stoppet. Det er jo for å unngå infeksjon, så så lenge man blør er det jo noe som ikke er grodd. Så altså blør man mindre enn 14 dager bør man alikevel vente litt. Når det gjelder p-piller skal man vel helst begynne på de første dag av mens, så jeg ville kanskje ventet til neste normale menstruasjon. Men her gjetter jeg bare, har aldri spurt noen lege om det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Dette burde du høre med en lege om. Jeg blødde i nesten en uke. Du burde nok vente en to ukers tid med sex pga. infeksjonsfaren. Når det gjelder p-pillene må du sikkert vente til neste mens, men spør legen din. Så synd at du mistet! I så mye som i 80% av i slike tilfeller så skyldes det misdannelser. Jeg håper det går bra neste gang.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Takk for svar ! :-) Dette skjedde i løpet av helgen, så jeg skal ta kontakt med legen i morgen. Men er dette god nok grunn til å komme raskt til? Legen min har ekstremt lang venteliste..en meget populær fastlege kan man si ;-) Og må man til gynekolog? Kan det holde å gå til fastlegen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå