Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Han er så vanskelig og så forbanna god på gaver selv. A-N-E-R ikke hva jeg skal ordne, og da vil jeg gjerne at det skal være noe han virkelig blir glad for, ikke noe "kjedelig og praktisk". Vil overraske med noe han aldri hadde trodd jeg skulle komme på. La oss tenke oss ca max 2000. Så: han er busy-busy med jobb, liker mat og reise, vin og meg (selvsagt). Data (macmacmac) og tekniske duppeditter er gøy. Han liker å kle seg bra. Sukk. Håpløs, med andre ord. :-)
Gjest irismor Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Vinskap Fancy vinopptrekker Kantreringssett Litt eksklusiv vin Gavekort i favorittbutikken HåndGPS det var en slager her :-) Almanakk/a-plan Har en slik gubbe selv, men heldigvis min jakter og driver med pistolskyting i tilleg til all jobbreisingen. Så å finne gaver til ham er ikke vanskelig, det som er vanskelig er å ikke bruke for mye penger på gave til ham.
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Mannen her i huset skal få håndholdt GPS. Regner med at det blir en vinner:-) Han går mye i skog og mark og kommer til å digge det å kunne måle lengden på turene sine og plotte inn i kart. Kjøper nok med kamera, slik at han også kan ta bilder av turmålene. Han er ikke så veldig god på det å ta bilder, så hvis kameraet er på GPS-en, så har jeg tro på at det blir flere turbilder. ;-) Er redd jeg må ut med rundt 3 store...
Gjest irismor Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 I mangel på bedre ord når jeg skrev innlegget så er det sånn bærbar GPS som er kjekk å ha når man går i skogen. :-) Gubben er veldig fornøyd med sin han har lagt inn allslags mulige ting på den revehi, elgposter, hvor han har sett mye skogsfugl osv... En skikkelig duppedings som bare mannfolk kan ha glede av, for vi kvinner/jenter går oss jo aldri vill ;-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 I see... Det utgår, han har alt det der i I-ditt og I-datt (Apple, altså). Og vingreiene var også gode forslag, men det har vi allerede. At det kan være så vanskelig...
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Har ikke bestemt meg enda, men han ønsker seg gps til bruk ute i skogen og på jakt ny kaffemaskin cognac blazer Kjedelige gaver kanskje, men han blir glad for lite:-)
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 He he, så ikke at de andre hadde skrevet det samme, blir nok årets store slager dette her... må bare sørge for at det er den typen gps som har kontakt med hunden sitt halsbånd, slik at han kan følge med på losen...:-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Kanskje det finnes noe inspirasjon på gadgets.no eller dingz.no ?? Jeg har som mange andre her også tenkt på en håndholdt GPS til å bruke i skog og mark. Jeg sliter også voldsomt når jeg skal finne gave til han. Jeg synes det er vanskelig å handle til voksne mannfolk. Han er kjempeflink til å finne gaver til meg, så jeg føler meg så utrolig kjedelig i forhold :/
Gjest irismor Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Blazer jakke eller rifle :-) stor prisforskjell :-) I GPS så anbefaler jeg en Garmin.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Denne her kjøpte forresten mannen til kjøkkenet vårt: http://www.dingz.no/833627/revo-heritage-testet En utrolig bra internett-radio, hvor man får inne absolutt alle kanaler i hele vide verden. Den har også ipod-docking og flere inn og utganger for andre påkoblinger. Jeg syns den ser stilig ut også
Mom2Two Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Viterfrakk? Vinkurs? Kokkekurs? Tilbehør til Macen? iPod touch? Bose høytalere til iPod? Nye vintersko? Synes det hørtes ut som en mann man lett kan kjøpe gave til, jeg!
Gjest irismor Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Hva med ny koffert til all reisingen. Kjøpte en til gubben for 2 år siden og den er i passe str så han kan ta den med inn i kabinen på flyet, så slipper han å sjekke den inn.
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 DET var faktisk en GOD idé. *noterer* Ellers er det bare å pøse på med flere fantastiske forslag, mine damer.
husmus &2 Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har kjøpt ipad til mannen og synes jeg var særdeles smart da jeg gjorde det! Bare utrolig irriterende at jeg ikke klarte å vente, så nå får han ingenting til jul.
Gjest irismor Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 De har noen fine på Morris til 599.- med egen pc-lomme "utenpå" kofferten. Da slipper de å dra frem alt i sikkerhetskontrollen og bare åpner den lommen så de ser hva som er inni. Gubben måtte bytte sin i forrige uke, den ene gangen han sjekket den inn så kom den tilbake i filler. SAS måtte erstatte den i en ny identisk fordi han likte den så godt så han måtte ha helt lik ny. Og hva med å kjøpe ny toalettmappe og litt tøy å legge oppi kofferten :-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 iPad og alt de i'ene utgår også da han er iFreak og har anskaffet alt allerede.
Vilja<3 Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 Åå det lurer jeg også på. Mannen min er også veldig glad i duppedingser men tror han har det meste nå, gps, kamera/stativ, x-box,wii, iphone osv. Så aner ikke hva jeg skal finne på i år. Vet han ønskte seg en bergans jakke, men det har han nå kjøpt. Hmm, kaffimaskin var egentlig en god ide siden vi begge er glad i god kaffi:) Ellers blir det vel noe så kjedelig som klær, om jeg ikke får en super ide.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 kjøp en espresso maskin. det er gave til deg og han
Joikaboll@ Skrevet 17. oktober 2010 #20 Skrevet 17. oktober 2010 Min smålate, halvfeite gubbe skal få løpesko og tilhørende habitt. Og jammen skal jeg kjøpe det samme til meg selv. Men hva har man på seg når man løper ute vinterstid da? En fancy koffert hørtes ut som et godt forslag til HI`s mann.
Gjest Skrevet 17. oktober 2010 #21 Skrevet 17. oktober 2010 http://www.teaandcoffee.no/presenter.asp?idKategori=31&idProdukt=700&idRotKategori=17 Denne kan jeg på det sterkeste anbefale. Hurtig levering og ikke noe tull. Noe av varen var skadet da vi fikk det i posten og vi fikk ny uten spørsmål noen dager senere. God service og vi er fremdeles strålende fornøyd to år senere. (Hvis du har 7500, da)
mamman til to gutter Skrevet 18. oktober 2010 #22 Skrevet 18. oktober 2010 Leseplate. Samboeren min vant en sånn en gang og er veldig fornøyd med den. Det er en ren leseplate som i prinsippet ikke kan bruke til noe annet, men det er nesten som å lese en bok når man leser på den, det er ikke som å lese på en pc i det hele tatt. Ulempen er at det er lite (ikke no?) norske bøker man kan lese på den, men samboeren min leser stort sett bare på engelsk uansett, og mye faglitteratur, så for han gjør det ingenting. Da spørs det jo hvordan det er med din om det er et forslag til han... Det med liten GPS som mange har planer om, kan sikkert være en god ide, men veldig mange av de nye telefonene har innebygd GPS som fungerer bra, vet dere at ikke mannen deres har det? Min bruker hvertfall sin telefon til alt hvor han kan ha behov for GPS og han har aldri problemer med at den ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå