Gå til innhold

Noen blodgivere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål til dere som er blodgivere her. Pleier dere å bli uvel etter at dere har gitt blod? Går det isåfall fort over? Jeg skal gi blod for første gang i morgen, og er litt usikker på hvordan jeg blir etterpå. Pleier nemlig å bli litt uvel etter blodprøver, og tenker vel at det er mulig at jeg blir det etter å ha gitt blod også.

Er så usikker på om jeg skal kjøre til sykehuset eller ikke, skjønner dere. Litt redd for at jeg ikke skal orke å kjøre hjem. Hadde egentlig ordnet meg skyss, men det gikk skeis. Kjøreturen tar femti minutter, og bussforbindelsen er dårlig, så jeg vil helst unngå å måtte ta buss. Ville du tatt sjansen på å kjørt, selv om du kanskje ble uvel?

Egentlig veldig flaut å spørre om dette på dib, men jeg klarer ikke å bestemme meg helt her. Noen kloke damer som har synspunkt?

Og for dere som ikke har vurdert å gi blod; gå inn på www.giblod.no og les, Norge trenger blodgivere! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ligg og slapp av så lenge du føler for etterpå og drikk godt.

Du får juce, brus el vann etter eget valg på sykehuset.

Men første gangen tar de bare noen blodprøver av deg.

Lykke til.

Skrevet

Nei, har aldri blitt uvel. Spis godt til frokost og drikk godt før og under blodgiving, så går det nok utmerket.

PS: kjører til og fra, ca 20 min kjøring pluss ferje..

Skrevet

Takk for svar! :-) Da tar jeg sjansen på å kjøre, tror jeg.. Blodprøvene har jeg tatt, så jeg skal nok tappest i morgen. Gleder meg faktisk litt, gøy å endelig få gitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...