Gå til innhold

Hvor ofte står pappane opp om morgenene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er så utrolig vanskelig å få til å stå opp med datteren vår på 5 mnd. Enda jeg tar alt om natta!

Jeg synes ikke at det er så ille å stå opp tidlig, men om jeg har hatt mange amminger om natta, hadde det vært deilig å sove ut.

Argumentet hans for å slippe, er at han har sittet lenge oppe kvelden før.. :(

TRØTT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mandag til fredag tar han de to eldste mens jeg kan ta det rolig med den minste.

Lørdag står jeg opp med alle, søndag står han opp med alle.

Men den som får sove ut litt blir ikke der hele dagen, 9 - 10 er grensa.

Skrevet

At det går an, altså. Noen menn er så tette! her tar vi en dag hver til å sove ut på i helgen og det har vi gjort fra dag en! Min mann tar det som en selvfølge, heldigvis.

Skrevet

Den som trenger det mest får sove lengst.

Skrevet

Som regel står vi opp sammen. Den ene tar morgenstell og bleieskift mens den andre setter frokost på bordet, og så spiser vi sammen.

I dag var jeg ordentlig trøtt og sliten, så han snek seg ut med ungene og lot meg sove til halv elleve.

Jeg gjør det samme for ham hvis han har behov for det...

Skrevet

vi bytter på, og det har han gjort fra dag 1 selv om han har fulle dager med jobb og jeg er i permisjon. Vi er foreldre sammen, også om morningen.

Skrevet

Hos oss har det vært en selvfølge å dele på alt hele tiden.

Nå for tiden står vi opp begge to ca kl 7. Mannen er hjemme i permisjon, jeg jobber. I helgene står vi opp hver vår dag, eller mannen står opp begge dagene (han mener han trenger mindre søvn enn meg).

Skrevet

Sånn var min mann også i starten. Jeg tror nok han følte at babyen var mest min så lenge den var så liten og han sier selv at han var redd for å skade ungen, ikke visste hvordan ting skulle gjøres i praksis osv derfor tok han lite del i stellet og dermed stod han ikke opp med gutten i helgene.

Først gjorde jeg alt selv og irriterte meg i stillhet som en eller annen martyr. Haha, det var det jo ingen vits i. Til slutt kranglet vi så det sang i veggene, ble venner igjen og snakket om tingene hvorpå det da kom fram hvorfor så mye ble overlatt til meg.

Gradvis tok han mer ansvar og nå er vi temmelig likestilt her hjemme. (eldste er 4 og vi har fått 2 barn etter det. Han har vært mye mer med fra starten nå som "pappaselvtillitten" har fått bygget seg opp litt)

Skrevet

vi er begge uføre der jeg som mor jobber 6 timer i uka.

han står opp hver morgen med den lille. (mannen min sier han kan sove når de nlille sover.) og jeg står opp med den som skal på skolen. om det er helg så er han oppe med begge barna :D

noen ganger står jeg frivillig opp selv om han sier jeg kan sove ;)

Skrevet

Annenhver dag.

Her er vi likestillte i heimen. Skal jo bare mangle! Det er like mye hans barn, og jeg har (minst) like mye behov for å sove lenge, siden det er jeg som ammer om natten.

Ta deg en prat med mannen din, og hør hvorfor han mener det er rettferdig at det alltid er du som skal stå opp. Hva om DU hadde sittet oppe like lenge kvelden før? Skulle ingen ha stått opp med ungen, da?

Skrevet

Er så heldig at samboer tar første mating på natten, samt står opp med baby om morgenen. Han jobber og jeg er hjemme. som regel våkner baby ca halv 7, så er ikke så mye tidligere enn hva han er vandt til fra før, og jeg får 1/2 time mer søvn :-)

Skrevet

Da hadde jeg nok vært oppe like lenge som han for en kveld, og sagt det om mårran at nå er det hans tur til å stå opp. For da kan han ialf ikke bruke 'den' unnskyldningen noe mer!

Skrevet

Nå jobber vi fullt begge to, og han jobber fra kl 6 og jeg kl 8, så i ukene er det jeg som står for morgenstellet.

I helgene tar vi annehver dag, det skulle jo bare mangle.

Skrevet

vi står opp annenhver morgen, og hvis jeg er veldig trøtt eller har sovet dårlig, så står han gjerne opp flere morgener på rad, med mindre han har vært på nattevakt.

Skrevet

Vi står opp annenhver morgen.

Vi deler egentlig likt på det meste.

Når han er borte så gjør jeg alt, og når jeg er borte så gjør han alt osv..

Han er flinkere å leke med dem, og jeg er flinkere med det praktiske (finne frem klær og velge klær, slike ting), ellers er vi like:)

Skrevet

Da jeg nattammet tok han ungene i halv syv - syv tiden.

Nå når vi er sluttet så tar vi annen hver morgen i helgene. Begge står opp i ukene da vi skal på jobb.

Skrevet

Skulle tro likestillingen var kommet langt i de fleste hjem nå. Men her er det jeg som står opp hver dag... Kun hvis eks. jeg er på jobb/borte og barnet på 3 år er hjemme, da må han jo stå opp.

Skrevet

mandag-torsdag står jeg opp fordi han er på jobb. fredag-søndag står han opp:) Han har tatt det som en selvfølge selv. Er han trøtt kan jeg stå opp på fredag også så han får sove ut.

Skrevet

Vi står stort sett opp sammen hver dag:) Så kan vi være trøtte sammen-og legg oss tidlig samman...hehe

Skrevet

Vi har tre store barn, og det er nok han som er flinkest til å stå opp tidlig (barna står opp selv og trenger oss egentlig ikke før de begynner å krangle :-p). Når vi får en til (er prøvere nå), står vi nok opp sammen. Vi liker å være sammen og gjøre ting, også blir vi jo like trøtte da og kan legge oss samtidig =)

Skrevet

Som regel bytter vi på, eller står opp sammen.. men jeg er nok litt mer bortskjemt, og har fått sovet ut mer enn ham..

Skrevet

Dette er da ikke en mann, men en guttunge.

Utrolig hva enkelte finner seg i. Enten skjerper han seg kraftig, revurderer holdningene sine noe enormt og stiller op for barnet han har satt til verden. Ellers er det ut for godt.

Skrevet

Hver dag omtrent, foruten når han er bortreist med jobben..

Jeg er bortskjemt og et dovendyr, men til gjengjeld er det jeg som står opp på nettene, for da våkner han ikke i det hele tatt..

Ofte starter jeg på jobb på helt umenneskelige tider av døgnet, og må reise kl 5, så da må jeg jo dra før ungene våkner uansett.. Men når jeg jobber sent eller har fri tar han seg av ungene som forøvrig nå er 4 og 7 år gamle..

Snille mannen min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...