Gå til innhold

Hva med et glass i jula da? Eller ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er galt med det jeg altså. Sikker på det er større sjanse for at barn med overhysteriske mødre når det gjelder alkohol, prøver tidligere og mere...Blir liksom å prøve noe som er helt forbudt.

Jeg er ikke spesielt glad i alkohol, så er ikke noe problem for meg, men de som ønsker å ta seg et glass vin på lørdagskvelden sysn jeg skal få lov til det uten å bli uglesett på.

Når det er sagt, kan tar jeg meg et glass vin til maten i jula og et glass champagne på nyttårsaften. Grøss og gru for et forbilde jeg er for mine barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vurderer å melde deg til barnevernet.

Skrevet

Ser det på som min plikt å vise mine barn at alkohol er lite spennede, at det er helt normalt å kose seg med et glass eller to til maten og i måtehold.

Skrevet

Helt enig med deg kakedamen. Hvis det blir sånn fy fy så vil jo barna være mere nysgjerrige på hva det er.

HI

Skrevet

Du skjønner ikke hva andre mener er galt med det, og den andre siden skjønner ikke hvorfor noen ikke vil la være. Poenget er vel heller det at alle har forskjellige erfaringer, tradisjoner og prinsipper hva gjelder alkohol og velger utfra det.

jeg kan godt skjønne at mennesker som opplevd at foreldre eller andre anhørige har drukket slik at de endret væremåte, eller ikke klart å stanse ved små mengder alkohol og derfor endt med at de følt ubehag. Klart at disse vil ha et anstrengt forhold til alkohol og velger å la være. De har jo ingen hyggelige assosiasjoner til alkohol og har jo det som preferans når de vil avstå.

Noen kanskje også vet med seg selv at de ikke klarer å drikke bare små mengder når de først drikker,og da er det jo mest fornuftig å avstå. Med en slik selvinnsikt er dem jo glimrende og ansvarlige foreldre. Er nok mange som BURDE avstå for barnas skyld.

Jeg kan drikke alkohol med barnen mine tilstede. Jeg kjenner mine grenser og vet at jeg ikke endrer hverken væremåte eller ikke klarer å stoppe etter 1 glass eller 2. Jeg tåler alkohol og drikker ALDRIG for å bli full , ikke engang på fest.

Men jeg respekterer fint de som har en annen oppfatning, og de som ikke deler mitt syn kanhende har så fryktelige opplevelser med alkohol at de ikke klarer å se det fra mitt ståsted. Jeg krever ikke det av dem, disse har sikkert gode grunner til å la være.

De som har et naturlig forhold til alkohol men som allikevel lar være, regner jeg med er dem som respekterer og skjønner mitt valg igjen.

jeg mener altså at dette er en privatsak, MEN hvis noen ser voksne rundt barn som IKKE fungerer godt med alkoholen, så håper jeg flere sier ifra at det ikke er greit. Er mange ulykkelige unger i helg og juletider. :o(

Skrevet

Jeg mener et glass eller to er helt ok, også i jula:)

Men det er mange med liten selvinnsikt, som sier at de skal ha ett eller to glass også tømmer de en flaske hver og deretter tar en cognac (eller tre) til kaffen. Da har du gått langt over grensa, mener jeg.

Jula er for ungene og ingen burde bli svingstang foran egne eller andres unger...

Skrevet

Det er bare her på bim/dib det å drikke et eneste glass vin med barn til stede er ensbetydende med å gi dem varige traumer og en fremtid som psykiatrisk pasient, og grunnlag for anmeldelse til både politi og barnevern.

Ute i den virkelige verden har jeg faktisk ikke møtt et eneste menneske som mener det samme, samtlige jeg kjenner koser seg med en øl eller et glass vin med god samvittighet innimellom. Det inkluderer en og annen mandag eller onsdag, julaften og 17. mai. Og utrolig nok har samtlige ganske så velfungerende barn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...