Gå til innhold

Dere i Bergen med piggdekk


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere skiftet for vinteren enda?

 

Synes det er så vanskelig.

Varmt utpå dagen, men om morgenen kan det være ganske kaldt. Er ikke lenge før det er minusgrader, og vil da helst slippe å stå fast.

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fare for snø til uken, så vi skiftet i går.

Skrevet

Meldt snø på torsdag, men vi har ikke lagt om enda.

Tenker vi fikser det i morgen.

Skrevet

Usj. Snø? Trodde det ikke var snø i Bergen jeg.... hmpf...

*liker ikke*

 

Skrevet

He he, er tydelig at du ikke var i Bergen forrige vinter.

Skrevet

Ifjor kom ikke snøen før om kvelden den 18 desember.

Reiste på juleferie med bare veier og hadde ikke engang kommet fram til reisemålet da vi hørte om snøkaos på radioen, he he.

 

Får ta en telefon imorgen og få noen til å fikse dekkene. Har noen som har lovet det og får nå se hvor raskt de innfrir :o)

Skrevet

Trillemamma: Det stemmer;)

Jeg er glad i snø jeg altså, men det er nå litt vel tidlig!

18.desmber høres mer passe ut :)

Skrevet

Ja snøen bør vente like lenge iår også synes jeg.

Skrevet

Etter råd frå ein kjenning som er metrolog vart det skifta i går. Er meldt frost ut i veka. Synes ofte det kjem ein runde med snø i oktober/november, og det kjem like overraskande på bilistar og brøytemannskap kvart einaste år ser det ut til, så det vert fullt kaos kvar gong.

Skrevet

Hmm, trodde ikke det var lov å sette på piggdekk enda jeg?

Skrevet

Er lov fra 15. oktober er det ikke.....?

Skrevet

For de 3 nordligste fylkene er det 15 oktober, resten av landet 1 november.

Skrevet

Reglene angående piggdekk er helt klare. Det er bare tillatt å bruke piggdekk fra og med den 1. november. I de nordligste fylkene (Finmark, Troms og Nordland) er det tillatt å bruke piggdekk fra og med den 15. oktober.

 

Unntak: På fjellet eller andre steder hvor forholdene gjør det nødvendig, er det lov å bruke piggdekk både før og etter de nevnte datoer.

 

 

 

Kopiert fra denen siden:

http://www.vinterdekk.biz/

Skrevet

Er det snø er det lov ;)

Men kjipt å måtte legge seg ned i nysnøen på torsdagmorgen for å skifte dekk - hihi ;)

Vi har piggfrie - men de duger vel ikke ned den stupbratte bakken med snø på seg. Shit!

Skrevet

Ja ja, jeg kommer nok til å bytte til uka uansett.

Bakken ved huset våres er det første stedet som fryser til og det siste som tiner opp, så å prøve seg på sommerdekk blir dyrt når det kommer til skader å bilen iallfall.

Og å pluteselig være låst inne med tre små tar jeg ikke sjansen på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...