It's all about me Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Har dere skiftet for vinteren enda? Synes det er så vanskelig. Varmt utpå dagen, men om morgenen kan det være ganske kaldt. Er ikke lenge før det er minusgrader, og vil da helst slippe å stå fast.
trillemamma Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Det er fare for snø til uken, så vi skiftet i går.
BlåBlå Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Meldt snø på torsdag, men vi har ikke lagt om enda. Tenker vi fikser det i morgen.
Glajenta ♥ Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Usj. Snø? Trodde det ikke var snø i Bergen jeg.... hmpf... *liker ikke*
trillemamma Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 He he, er tydelig at du ikke var i Bergen forrige vinter.
It's all about me Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2010 Ifjor kom ikke snøen før om kvelden den 18 desember. Reiste på juleferie med bare veier og hadde ikke engang kommet fram til reisemålet da vi hørte om snøkaos på radioen, he he. Får ta en telefon imorgen og få noen til å fikse dekkene. Har noen som har lovet det og får nå se hvor raskt de innfrir )
Glajenta ♥ Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Trillemamma: Det stemmer;) Jeg er glad i snø jeg altså, men det er nå litt vel tidlig! 18.desmber høres mer passe ut
It's all about me Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2010 Ja snøen bør vente like lenge iår også synes jeg.
soleia Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Etter råd frå ein kjenning som er metrolog vart det skifta i går. Er meldt frost ut i veka. Synes ofte det kjem ein runde med snø i oktober/november, og det kjem like overraskande på bilistar og brøytemannskap kvart einaste år ser det ut til, så det vert fullt kaos kvar gong.
Snuppa! Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Hmm, trodde ikke det var lov å sette på piggdekk enda jeg?
It's all about me Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2010 Er lov fra 15. oktober er det ikke.....?
Snuppa! Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 For de 3 nordligste fylkene er det 15 oktober, resten av landet 1 november.
trillemamma Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Reglene angående piggdekk er helt klare. Det er bare tillatt å bruke piggdekk fra og med den 1. november. I de nordligste fylkene (Finmark, Troms og Nordland) er det tillatt å bruke piggdekk fra og med den 15. oktober. Unntak: På fjellet eller andre steder hvor forholdene gjør det nødvendig, er det lov å bruke piggdekk både før og etter de nevnte datoer. Kopiert fra denen siden: http://www.vinterdekk.biz/
Glajenta ♥ Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Er det snø er det lov Men kjipt å måtte legge seg ned i nysnøen på torsdagmorgen for å skifte dekk - hihi Vi har piggfrie - men de duger vel ikke ned den stupbratte bakken med snø på seg. Shit!
It's all about me Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2010 Ja ja, jeg kommer nok til å bytte til uka uansett. Bakken ved huset våres er det første stedet som fryser til og det siste som tiner opp, så å prøve seg på sommerdekk blir dyrt når det kommer til skader å bilen iallfall. Og å pluteselig være låst inne med tre små tar jeg ikke sjansen på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå