Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Var på legevakten i dag med feber og vondt i magen. Fortalte at etter forrige fødsel som er noen mnd siden så måtte jeg ha utskrapning pga rester igjen i livmor. Disse smertene minner mye om det jeg hadde da. Jeg hadde crp på 120, feber på 39,5. Legen fant ingen grunn for infeksjon, men ringte sykehuset gyn poliklinikk, og de ville ha prøver for klamydia og en bakterie prøve. Jeg spurte legen om det ikke var mulig at det var en for dårlig utskrapning som hadde gitt meg infeksjon igjen. Men nei, hun trodde det kunne være klamydia. (hun tok riktignokj ingen gyn us.) OK når kommer spørsmålene mine: blir man testet for klamydia under svangerskap? Jeg har to svangerskap bak meg. Har vært med på studie mot livmorhalskreft. Noen som vet om man blir testet for klamydia under dette studie. Dersom jeg har klamydia så må mannen ha vært utro. For jeg har hatt han som partner de siste 7 årene!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Ja han antok det er klamydia, og det er mange leger som bare antar itng, ikke bekymre deg for det før du faktisk har fått svar på det! Kan være noe annet!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Klamydia er ingen standar test i de prøvene du nevner over her. Har hvertfall ikke jeg vært borti. Da hadde du blitt informert om det eller bedt om det selv. Du kommer nok til å få mange "han er utro" svar her på anonym, men personlig tror jeg du kan slappe helt av ! :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg tror det tas klamydiatest under svangerskapet, ja. Håper ikke mannen din har vært utro.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg ble testet for klamydia en gang som jeg hadde vondt i leddene..... Jeg tenkte ikke at mannen min hadde vært utro, "visste" at han ikke hadde det, men skjønte jo at de tok prøven for å utelukke klamydia- ikke for å bekrefte det;) Kan jo være det i ditt tilfelle også- at de vil utelukke det?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Men er det mulig at jeg har hatt klamydia i 7(!) år, fått to barn, vært med på livmorhalskreft studie og at det ikke slår ut i infeksjon før nå?? Trodde jeg skulle vært steril før den tid. Å herregud for ett marreritt. Jeg skal til gyn us i morgen å så må jeg begynne på dektektivjobben i gamle journaler om jeg har tatt klamydia test tidligere. Jeg kan ikke huske..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 TULL, de tester ikke for klamydia under svangerskap!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg kjenner infeksjonen sitter i livmoren, eggstokkene etc. Kjenner igjen smertene fra forrige gang. Skal be til gud om at det ikke er klamydia men en annen bakterie. (lite sannsynlig, ifølge internett). Vi har to barn og er lykkelige...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er ganske sikker på at jeg ble testet for klamydia da jeg var gravid. uansett, ikke gå å tenk deg sprø før du i det hele tatt vet noe
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Skjønner jo du er redd, men for å være helt ærlig så synes jeg det er merkelig at du ikke har blitt testet under noen av svangerskapene, jeg vet at gynekologen har en test som tester mange ting samtidig, deriblant kjønnsykdommer...det kan jo være farlig å ha kjønnsykdommer nå man er gravid! Uansett..jeg vet jo ikke sikkert om din mann har vært utro...men du skal ikke utelukke det dessverre....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Hvis du bor i haugesund så har jeg ligget med en som er gift med ei som er like gammel som meg (24år), han er i 30 årene.. Det kan være jeg har smittet ham for jeg lå med en narkoman i tillegg til ham, og sistnevnte smittet meg med klamydia.. og det er ett par år siden..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 19.59 her igjen Jeg ble testet for Klaymidia og andre ting i begge svangerskapene, dette trodde jeg var vanlig slik at man kan få medisiner/behandling mens man er gravid slik at ingenting skal skje i svangerskapet... Merkelig uansett at du kan ha hatt klamydia i 7år uten å merke noe?!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-161343.html Handlet jo litt om klamydia, men vis du leser innlegget og svarene vil du se at det er ganske 50 50 om man blir testet for klamydia i svangerskapet. Ingen jeg vet om har fått det gjort, da har de selv bedt om det på en GU.. Googlet litt rundt. ser ut til at man kan gå med det i 7 år ubemerket ja.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Det er jo ikke alltid man finner årsaken til infeksjoner da, de må jo ta klamydiatest for å utelukke det, betyr ikke at de mistenker kun det. De gangene den testen tas så spør de om det, så nei det tas ikke som standard test under graviditet/fødsel. Men: testet dere dere noen gang før dere ble sammen? Så vidt jeg vet kan slike ting ligge uten å våære aktivt veldig lenge.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Klamydia kan ligge latent i kroppen lenge, opptil flere år før det bryter ut. Så du kan ha hatt det før du ble sammen med mannen din om det er klamydia du har. Han kan også ha hatt det fra før han ble sammen med deg. Så klamydia er ikke = utroskap. Det er nok dumt å beskylde han for dette bare på bakgrunn av en evt. positiv klamydiatest..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 jeg ble testet for klamydia i min første graviditet. tror ikke jeg ble testet denne gangen?? men nå er jeg 10000% sikker på at jeg ikke har d!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Nei har ikke testet meg før vi ble sammen. Vet ikke om han har gjort det, men tror ikke det. Får prøve å ikke bli hysterisk her. Virker helt utenkelig at han er utro. Jeg klarer ikke å få det til å stemme. (eller vil ikke få det til å stemme:))
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 går du på syre, 2000? hva er det du skriver for noe? så ufordragelig du er da. ikke skrive sånt til stakkars hi som er bekymret.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #19 Skrevet 17. oktober 2010 Livmorhalskreftstudien har da ingenting med klamydia å gjøre. De tester deg for kreft, ikke kjønnssykdommer.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #20 Skrevet 17. oktober 2010 Hva sier mannen din til dette da?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #21 Skrevet 17. oktober 2010 Hm......halvparten av alle menn i par har vært utro så sjansen er jo der ;-)......Huff, du får bare håpe at du er på riktig side av statestikken ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #22 Skrevet 17. oktober 2010 Hvor får du den statIstikken fra 21.16?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #23 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg ble ikke testet for klamydia da jeg var gravid. Jeg spurte faktisk legen min om hun skulle ta denne testen og da bare blåste hun og sa at det var ikke nødvendig. Men må i samme slengen si at jeg har noen sykehusopphold bak meg hvor de i starten famlet litt i blinde ang hva som feilet meg. Da tok de klamydiatest. Mine sykdommer skyldtes ikke klamydia, men forsto det sånn at når de er litt usikre tar de ofte denne testen for å være på den sikre siden, og at det ikke er uvanlig å ta en klamydiatest. Ingen grunn til panikk enda.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #24 Skrevet 17. oktober 2010 kjære vene.... når en mistenker infeksjon må man jo ta prøver...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #25 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg arbeider på legekontor, å vi tester ALLTID gravide for chlamydia. Ved ubehandet chlamydiainfeksjon under svangerskap, kan dette medføre at barnet kan bli blind - jeg sier KAN bli. Derfor tester vi alltid ved urinprøvetaking, eller hvis den gravide har tatt GU i samme slengen, tar legen prøven da. Synes det er merkelig at det evt. kan ligge latent i kroppen din i 7 år uten at du merker noen ting, eller partnere har merket noe. Det er jo ofte at menn oppdager chlamydia tidligere enn kvinner. Jeg har selv gått med ubehandlet chlamydia i 8 måneder, å dette ble oppdaget ved en rutinekontroll. Jeg testet meg rett før jeg ble sammen med en kar, å testet meg igjen 8 måneder senere, når jeg fikk magesmerter. Så det er mulig ja... men 7 år synes jeg høres lenge ut. Når en pasient kommer med magesmerter og tydelig tegn på infeksjon i "underlivet" (livmor, eggledere, eggstokker) så synes jeg ikke det er noe rart at de ønsker å teste deg for denne kjønnssykdommen. Det er ikke for å bekrefte, men evt. avkrefte før de går videre med undersøkelser. Anbefaler deg at du snakker med mannen i kveld, spør han rett ut om han har vært utro. Sier han nei - får du stole på det, så kanskje du blir litt roligere til du skal på undersøkelse i morgen. Ønsker deg lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå