Gå til innhold

Venacava syndrom


010111

Anbefalte innlegg

Hadde en ekkel opplevelse i går kveld. Hadde lagt meg på ryggen for å sove... Men så kjente jeg plutselig at hjertet slo roligere, pulsen gikk ned og jeg fikk pusteproblemer... Så slo d meg plutselig at flere har sagt noe om å ligge på ryggen forårsaker press på hovedpulsåre.. La meg på siden og alt ble bra!

Leste om det på siden min her i dag.. Heter visst Venacava syndrom. Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig etterhvert som barnet blir større. Noen (inkl meg) får også dette når jeg sitter rett opp og ned. Veldig ubehagelig. Blir svimmel og BT faller. Det hjelper veldig å legge seg på venstre side for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I natt skjedde det samme med meg... kl. 2 om natten våknet jeg brått av at jeg nesten ikke fikk puste og at jeg var ekstremt kvalm.. det var sansynligvis det samme... at lille jenta hadde lagt seg på hovedpulsåren som er bak ved ryggen der… Glad for at jeg våknet før jeg evt. besvimte.. men følte at det ikke var langt unna.. Fikk ikke sove før kl. 05.00 igjen.. hele dagen var jeg uggen... for meg er det også best å ligge på venstre side, foroverlent mot magen med høyre ben i 45 graders vinkel... beste sovestilling i verden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke ligge på ryggen, må ligge på siden når jeg skal sove. Det begynte for ca 1 uke siden, er i uke 31 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe... er nok mange av oss.

Våknet en natt av at samboeren min lyste meg i ansiktet med telefonen.. og sa; du ligger på ryggen, du må snu deg"..

Hehe... han er redd for at jeg skal besvime i søvne, og ikke våkne.

Gynekologen min sa at det hadde nok aldri skjedd... at man ikke våknet av ubehaget ...

 

Ikke mange ukene før det er over :) Men da er det sikkert andre ting som holder oss våkne/vekker oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...