Gå til innhold

Dere som har tatt røntgen med kontrast, eggledere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerte det?

Kjenner at jeg får mensen imorra, og da betyr det at jeg må ringe sykehuset for å få time til røntgen.

Var det vondt?

Vil gjerne vite deres erfaringer:)

Hvilket sykehus utførte dere det på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vondt, men greit. Var på sykehuset på Hønefoss.

Skrevet

Jeg tok undersøkelsen for 3,5 år siden. Hadde gruet meg masse, men jeg synes ikke det var verre enn en vanlig GU. Så vidt jeg vet blåser de opp en liten ballong eller noe også sender de igjennom kontrastvæske. Det sprenger i det de sender gjennom kontrastvæsken for å ta bildene, men det er over på noen sekunder. De gjør vel det 4 ganger eller noe. Veldig fort gjort. Hvis jeg skulle tatt undersøkelsen igjen i morgen, ville jeg ikke gruet meg eller skjenket det en bekymring. Så verre var det ikke for meg i hvert fall :-)

Kan jeg spørre om det er i forbindelse med utredning for å få barn? I så fall kan jeg fortelle at vi ble gravide noen dager etter undersøkelsen. Og det er visst ganske vanlig at man blir gravid rett etterpå.

Tok undersøkelsen på sykehuset i Sarspborg. De var veldig hyggelige der :-)

Skrevet

Takk for svar:)

Ja det er for å sjekke om jeg har tette eggledere, i forbildelse med barnløshet.

Har vært gravid en gang, men mistet, så at de er helt tette tviler jeg på, men som gyn sa så kan det hjelpe dersom de har vært litt klistret sammen eller noe slikt.

At de da åpner seg litt mer, og at det kan hjelpe:)

Hadde dere prøvd lenge før du fikk denne undersøkelsen?

Vi har forsøkt i ca 3 år snart. Skal henvises til ass. bef dersom vi ikke blir gravide innen 3 mnd:)

Skrevet

Jeg er anonym over her.

Mine var heller ikke tette. Men de sa det var en del grums. Tror at undersøkelsen åpner og renser litt opp.

Vi hadde forsøkt i 2,5 år.

Lykke til! Jeg håper dette gjør susen for dere også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...