Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Hva bør jeg gjøre? (ja jeg vet foresten at jeg bare kan lukke døren, men problemet er at det blir kjempekaldt der inne + jeg syntes at katten rett å slett skal lære seg at hun ikke skal pisse i sengen).
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Urk. Er det en voksen katt? Om den ikke klarer bli stuerein, hadde jeg kvittet meg med den.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Den tror sikkert at det er der den skal tisse da, du må jo kaste madrassen og kjøpe ny sånn at det ikkelukter kattetiss der inne. Lukk døren og kjøp vameovn. Litt for lettvint å avlive katten syntes jeg (sånn som de andre foreslår her)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #6 Skrevet 18. oktober 2010 Nei katten er ikke voksen, men hun er trent til å gå på katte og gjør det ellers. Men de gangene jeg har glemt å lukke døren når katten har vært her alene har hun hoppet oppi der og kost seg. Kjempekjedelig med dyne, dynetrekk, lammeskinn osv som må vaskes (siden det er lammeskinnet hun tisser på blir det verken vått eller lukt i madrassen). Varmeovn har vi, men er kjempekjedlig å bruke mye strøm ved å bruke den enn å bare la døren slå åpen slik at varmen fra resten av huset kommer inn. Hi.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #7 Skrevet 18. oktober 2010 Hjelp hadde kvittet meg med katten på dagen. Noe så ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Vi hadde problemer med det samme, vår voksne steriliserte hunkatt tissen i sengen vår så snart hun fikk anledningen, og da alltid på min side. Samboeren min sjekket litt rundt på nettet og fant ut at det kunne være hennes måte å markere at jeg var hennes eiendom på. Hun markerte rett og slett sitt territorie, og det territoriet er visstnok meg... Vi har dessverre ikke funnet andre løsninger enn å lukke døra. Er det sprinkelseng? Da kan du jo evt legge noe over om dagen. Ellers liker jo ikke katter sitrus, så hva med å legge noe sitrusskall på et fat oppi sengen om dagen?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #10 Skrevet 18. oktober 2010 Fy faen for noen svar du har fått da! Å avlive en katt bare pga noe sånt synes jeg er skikkelig lavmål! Hvor gammel er ungen din? Vi hadde problem med at vår katt tisset på alt av baby ting når eldstemann var liten.. Vi måtte sette bort vippestol etc om vi skulle bort.. (Virket faktisk som om katten enten var sjalu eller skulle skjule babylukta) Ellers kan det være urinveisinfeksjon hos katten.. Da kan de plutselig begynne å tisse på andre plasser.. Lurt å få bort alt av kattetiss-lukta.. Litt usikker på hvordan du skal gå frem for det da.. (Kanskje du kan prøve å plassere potta til katten på barnerommet, sånn at den kanskje kan gå der isteden?)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #11 Skrevet 18. oktober 2010 Enig med de som sier goodbye kitty.. Jeg for min del hadde ikke brukt det lammeskinnet til mitt barn igjen etter en katt hadde tisset på det om og om igjen.. Hvilken temperatur får du vasket skinnet på egentlig? Nok til å drepe bakterier og ulumskheter som kattepisset legger igjen?? Hva er viktigst? Å absolutt ha katt eller ren hygienisk barneseng? *grøss*
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #12 Skrevet 18. oktober 2010 Gå på kattebloggen din hvis du ikke tåler "kill that cat"-svarene her inne. Katt som pisser i seng, æsj.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #13 Skrevet 18. oktober 2010 Hva med sånn kattenetting som finnes på barnevogner? Bruke presenning eller noe annet som absolutt ikke er mykt over sengen om dagen? Kanskje med sitronskall oppå? Eller "vokt" senga og gi katten tidenes dusj med en vannpistol neste gang. Det finnes sprayer som kan brukes der katter tisser for å få dem til å tisse andre steder. dyrebutikk?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2010 #14 Skrevet 18. oktober 2010 Så enig, så enig! Skjønner ikke hvordan du kan slappe av, når katta helst sover i babysenga. Kan jo kvele babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå