Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Hvem "bestemmer" hvordan omsorgen fordeles? Kan far kreve så mye han vil (opp til 50%), eller har han kun krav på en dag i uka og annenhver helg. Kan jeg nekte ham å få mer enn det?
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Om dere ikke blir enige gjennom megling etc., er det til syvende og sist retten som avgjør. Dere stiller i utgangspunktet likt. Du kan ikke nekte ham noe mer enn han kan nekte deg.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 18:49: Vet du om dette stemmer så lenge man ikke er gift? På fam.vernkontoret sa de nemlig at barna fulgte meg ( var ikke gift), og at far i utgangspunktet bare hadde "vanlig" samvær, så lenge vi ikke laget egen avtale. Og at han evnt måtte gå til sak for å få mer omsorg (f.eks 50/50) om jeg ikke frivillig gikk med på det..
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Gift eller ikke har ikke nødvendigvis noen betydning. Har han del i foreldreansvaret og har dere bodd sammen inntil nå og skal fordele barna ved brudd?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 På en måte har nok familivernkontoret rett, men det er bare om far samtykker! Hvis far ikke er enig i at barna skal følge mor og han bare ha "vanlig" samvær blir det jo en tvist, og den må evt retten løse. Far kan kreve akkurat like mye som deg han, han kan kreve hovedomsorgen også, så du blir bare samværsforelder. Nekter du på det må dere gå rettens vei... Det beste er selvfølgelig å bli enige uten å trenge gå rettens vei, det er derfor dere skal på mekling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå