Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Vi søsken holdt overraskelsesselskap for vår mor, da hun hadde rund dag. Inviterte slekt og gode venner til middag. Holdt det hjemme hos min bror, så det var ingenting styr hjemme hos henne. Men så er problemet, hun ble SUR, og hun er fortsatt sur for det. Huff... Har gitt oss klar beskjed om å aldri gjøre det igjen. Vi ble jo også lei oss. Trenger vel ikke å si at det ble en mindre koselig dag. Søsteren hennes hadde dessuten reist flere timer med fly. Utrolig at et voksent menneske kan oppføre seg så barnslig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Noen takler slike overraskelser dårlig, og noen liker ikke å markere dagen sin. Kan være hun synes det er tøft å bli eldre eller hater å få oppmerksomhet. Hun burde komme seg over det, men hun må da få lov til å reagere på det hun ser på et overtramp. Nå vet dere at dere ikke gjør slikt igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg skjønner henne veldig godt - tilhører typen som ville hatet å bli overrasket. Jeg kan GJERNE ha selskap og fest, men halve gleden er jo å glede seg/forberede:) Hun kommer nok over det, men jeg ville prøvd å vise forståelse for henne også.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Det er synd at dere feilvurderte henne og hennes reaksjoner.Jeg skjønner moren din godt. Jeg misliker selskaper, hater overraskelsesselskaper og hadde blitt lei meg og sint hvis noen gjorde det mot meg. Det er en uting, og vi er mange som føler det sånn. Hold aldri overraskelsesselskap for noen du ikke VET (de må ha sagt det selv) at liker den slags.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Det er ganske mange som misliker slike overaskelser. En gang var jeg i et overaskelseselskap hvor hovedpersonen ble så sint at han dro. I det tilfellet må jeg si jeg forsto ham. Han hadde på forhånd sakt at han ikke hadde lyst på noe selskap og at han ikke var glad for å bli så gammel. Da er det ufint av kjæresten å lage stort selskap. Moren din kommer sikkert over det. Neste gang snakker dere med henne på forhånd så går det nok bedre.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Ble hun sint fordi hun ikke ville markere dagen, eller fordi det var overraskelse? Jeg ville ikke likt overraskelsesselskap, rett og slett fordi jeg ville ønsket å pynte meg litt, forberede meg litt. Kjedelig om et sånt selskap skjer akkurat den dagen hvor man ikke har vasket håret, og går med kjipe klær, f.eks.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Hvorfor ikke fortelle henne det? Skjønner godt at folk liker å være forberedt. Kan jo hende hun hadde planer eller ville hvile..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg syns moren din oppfører seg utakknemlig. Greit nok, noen hater overraskelser, noen hater bursdagsfeiringer osv, men når barna steller i stand et selskap med dine nære og kjære for å vise at du blir satt pris på, så reagerer du med å bli sur?? Som voksen bør man kunne svelge noen kameler, og kunne heller latet som om hun syns det var hyggelig! Hun kan bare bli så sur hun bare vil inni seg, men å vise det til dere så tydelig, det syns jeg faktisk er VELDIG umoden oppførsel! Jeg hadde blitt kjempegrinete hadde mora mi oppført seg sånn. Det er vanskelig å vite hva noen egentlig ønsker. Noen sier de ikke vil ha selskap, men innerst inne syns det er litt stas også, mens andre sier de ikke vil ha det, og faktisk mener det! Og selv om man tror man kjenner noen så vet man ikke hvordan folk reagerer på enhver situasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Noe så barnslig. Forventer du virkelig at nær familie skal SPILLE glad?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Hvis man er så dum at man arrangerere overraskelsesselskap for et menneske som har sagt at han/hun ikke liker det, da er man dum sm et stykke loff. Man er faktisk ganske innskrenket i topplokket hvis man arrangerer overraskelsesselskap for et mennesker man ikke vet helt sikkert liker den type ting. Dumme og grinete mennesker med dårlige idéer er slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Skjønner henne godt. Det hadde jeg også blitt. Jeg hadde nok gått igjen. Men jeg sier tydelig fra også da. De nær meg vet jo dette. Hadde de allikevel gjort noe sånt, så er det jo DE som hadde feilvurdert...(evt ignorert mine eksplisitte ønsker).
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Synes moren din er barnslig, ja.. Med mindre hun hadde gitt dere klar beskjed om at hun ikke ville ha selskap eller ikke likte overraskelsesselskap... Men uansett hvor mye jeg hadde hata et sånt selskap så hadde jeg klistret på et smil, og heller gitt litt diskre og hyggelig beskjed til arrangørene at neste år foretrekker jeg å vite om festen på forhånd..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 Det har ikke med å være barnslig, men å ha behov for å forberedes. Noen er laget slik at overraskelser med dem selv i sentrum er noe av det verste de opplever. Jeg liker ikke slike overraskelser selv, og jeg er ikke barnslig. Mitt eldste barn hadde fått helt noia om jeg gjorde noe slikt for ham. Så han hadde heller ikke likt det. Jeg syns faktisk dette er noe dere burde tenkt over på forhånd, utfra deres kjennskap til deres mor...... Og så syns jeg overraskelsesselskap er noe tull generelt. Du har vel sett for mange amerikanske filmer, tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Tror jeg hadde fått panikk om noen hadde laget surpriseparty for meg med masse gjester... Rett og slett fordi jeg hater å ikke ha nogenlunde kontroll på dagens innhold og fordi jeg TRENGER å forberede meg mentalt før jeg pynter meg og drar for å møte en hel masse mennesker - uavhengig om jeg kjenner dem fra før eller ikke. Har det på samme måte om noe jeg HAR forberedt meg på blir avlyst på kort varsel... da faller dagen litt i grus og er ganske så ødelagt Jeg får rett og slett migrene og blir lettere deprimert av begge deler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå