Gå til innhold

Mannen min slp meg nettopp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han dro meg fra håret, bare fordi jeg ba han om å slutte å fortelle meg hele tiden at vi dro til hellas og brukte 16 000 kr på reisen. Han snakker om dette hele tiden.

Siden vi ble sammen i 2002 har jeg ikke kjøpt meg noe som helst bruker samme klær fra før jeg ble sammen med han og kjøper alltid klær på salg som er under 100 kr. Alt det jeg tjener fra jobben blir betalt til husleie, strøm, hans og min mobilfaktura og alt annet. På slutten av månden har jeg ingenting på konto.

Vet ikke hvor han har pengene sine, han sier hele tiden at han ikke har noe penger.

Ja jeg er utlending med en dommenerede mann som bestemmer alt, men nå vil jeg ut av alt dette, kan ikke tåle det mer, jeg vil leve livet og nyte vært sekund. Vet at det er vanskelig når jeg har to barn.

Men det må være noen der ute som kan hjelpe meg å komme i den rette veien.

Hva kan jeg gjøre? hvem kan hjelpe meg? jeg er hjemme nå, mens han er ute og kommer ikke før imorgen. Vi har kjøpt huset sammen, hva er mine rettigheter?

Åja jeg er dum som ikke kan mine rettigheter selvom jeg har bodd i NORGE i 15 år. Det er fordi jeg ikke har fått lov til å vite det før.

Takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du venner eller familie du kan bo hos en liten stund??

I så fall; PAKK OG DRA NÅ !!

Så ringer du til familievernkontoret i morgen, de kan hjelpe deg med alt du bør gjøre videre.

Han må nok kjøpe deg ut av huset...

Lykke til !! Ting kan kun bli bedre ;))

Skrevet

Du kan kontakte advokat og få rettshjelp. Siden det er vold involvert kan du få noen timer fri rettshjelp uavhengig av hvor mye du tjener. Kontakt advokaten så står vedkommende for søknaden om fri rettshjelp (søk feks på gulesider.no etter advokat der du bor), om det er slik at du eier alt eller halvparten kan jeg ikke svare på for det kommer an på mange faktorer. Du skal hvertfall ikke stå på bar bakke.

Du har rett til å avslutte ekteskapet når det er nok, du har rett til å ikke bli utsatt for vold og som alenemor får du ekstra pengestøtte fra NAV så du slipper å leve helt på fattigdomsgrensa:) På NAV har de plikt til å hjelpe deg å søke på de stønader du evt er berettiUtvidet barnetrygd er uavhengig av inntekt. Overgangsstønad kan du få om du tjener veldig lite.

Skrevet

Du har vært dørmatte i mange år - på tide du får se lyset du også!

Hvis du står ved navn på huset, må han kjøpe deg ut hvis han ønsker å beholde det. Hvis ikke han har råd å sitte på det, flytter dere begge ut, og det blir solgt. Da har du nok en liten startkapital videre i livet også.

Å være alenemor må da være ti ganger bedre enn å være lenket mellom kjøkkenet og soverommet.

Skrevet

Jeg vil bo denne leiligheten jeg er i nå fordi sønnen min går på skole her og jeg vil ikke flytte at han skal flytte fra skolen.

Hvordan gjør jeg det? Siden vi bodde her så er det bare meg som betaler husleie og renter til banken. Alt dette kommer ut fra min konto. Har det noe å si da?

Skrevet

Står begges navn i kjøpekontrankten/lånet, må du kjøpe ut mannen din. Han kommer til å kreve takst for å se hvor mye leiligheten har steget i verdi. Finner takstmannen/megleren ut at det har steget f.eks 200 000 kr siden dere kjøpte, må du betale mannen 100 000 kr. Altså dele "overskuddet" av potensielt salg. Da må du ta opp ekstra lån for å løse problemet.

Skrevet

Hei Hi. Jeg ville anbefale deg å ringe til nærmeste krisesenter... Der møter du kunnskap om alt det du lurer på. Det at du nå er kommet så langt at du VIL ut, tenker jeg er et ENORMT skritt!

Om du tar kontakt med et krisesenter, trenger du ikke flytte inn! De jeg kjenner til har samtaler og såkalte "dagbrukere", som er der for bl.annet juridisk og psykisk veiledning....

Lykke til!

Hilsen krisesenteransatt!

(du kan google deg fram til nærmeste senter her; http://www.google.no/#hl=no&source=hp&q=krisesenter&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=krisese&gs_rfai=&fp=ea71b021a74ace97)

Skrevet

Det er noe som heter krisesenter og det finnes det over hele landet. Ta kontakt med dem.

Lykke til!

Skrevet

Vær litt lur, om du ikke er i fare for å bli slått igjen med det første. Når han er ute av huset så tar du kopier av alt av papirer du kan komme over. Lønnsslipper, kontoutskrifter, kjøpekontrakter, lånedokumenter osv. Slik har du bevis for hvem som betaler hva. Så om det bare er hans navn som står på huset, bilen e.l. så kan du bevise at du har stått for mye av de løpende utgiftene. Da kan han i det minste ikke underslå dokumentene siden. Om du ikke har scanner eller kopimaskin tilgjengelig, så ta bilder av dem og oppbevar kopier/bilder på jobben eller hos en venninne eller kollega.

Det kan lønne seg å være så iskald at du tar noen grep og bruker litt tid for å forsikre deg før du tar med deg barna og stikker. En advokat kan sikkert råde deg i denne sammenhengen også.

Skrevet

Det som er at jeg vet veldig mye dritt om han. Han har gjort mye ulovlig her i landet, men jeg har ikke lyst til å være en idiot å true med å avsløre han. Men så tenker jeg om igjen og finner ut at det er han som er den største idioten som har behandlet meg så dårlig alle de årene.

Skrevet

Håper det ornder seg fofr deg. mange gode råd. et spørsmål. er du fra iran ?

Skrevet

HVordan går det med deg Hi....?

Hilsen ho over som jobber på krisesenter!

Skrevet

dytter denne tilfelle du dukker opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...