Gå til innhold

4-åring på lekeplassen alene.......hvor er foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et stort blokkområde. Der har vi en stor lekeplass hvor det samles mange foreldre og barn hver helg og ukedager etter barnehagen.

Stadig vekk kommer det en liten gutt på 4 år alene dit....vi aner ikke hvor han bor fordi han sier bare han bor "der oppe" og peker på noen blokker som ligger litt lenger opp i heia.

Tør virkelig foreldrene dette? Hva hvis han skader seg, blir lei seg? Hvem skal vi henvende oss til, ringe til???

Selv om dette er en blokkområde så er det også biltrafikk her....hvor stor trafikkforståelse har en 4-åring?

I dag løp han videre opp i skogen og lekte sammen med noen litt større barn. Var sikkert inni skogen i en times tid. Lurer ikke foreldrene på hvor han kan være???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes mange naive foreldre. Synes det er trist å høre om sånne tilfeller som dette. Hvorfor ønsker ikke foreldrene å være sammen med barna sine ute?

Skrevet

følg barnet hjem igjen,så forteller du hva du føler.

Kommer han tilbake alene senere,så kan du jo iallefall følge med litt på han,slik att han har det bra når du er der iallefall!

Skrevet

Da vi var små var det helt vanlig at 4-åringer lekte alene ute på lekeplassen, selv i et blokkområdet. Jeg har bodd på to forskjellige plasser. Da jeg var 4 år bodde vi på en lite plass og vi lekte alene ute. Da jeg ble større og lillesøsteren min var 4 år flyttet vi til et blokkområdet i en større by. Det var flust av 4 og 5 åringer som lekte alene på lekeplassen.

Det var nok ikke uvanlig at foreldrene tok en titt ut av og til for å sjekke at alt sto bra til, men nå har vi jo nærmest blitt hysteriske med tanke på beskyttelse av barna våre.

Skrevet

Kan jo være de følger med fra vinduet/verandaen eller at de er ute å sjekker innimellom uten at du ser det.

Men hvis ikke er det kanskje litt uforsvarlig.

Jeg sender min 4-åring ut på lekeplassen alene,men følger med fra verandaen.

Lekeplassen vår er rett utenfor døra med et stort gressområde,og det er gjerdet inn,så det er ganske trygt.Men følger likevel med,alt kan faktisk skje,og man kan ikke stole blindt på en 4-åring.

Skrevet

Da jeg sa på dib at jeg ikke sender min 4 åring ut alene ble jeg kalt hysterisk og det ene med det andre....Virket som jeg da var den eneste som synes at de trenger voksentilsyn, så det er tydeligvis ikke vanlig å passe på 4 åringer ute...

Skrevet

HI her,

Dette er en liten lekeplass og ingen av blokkene (bortsett fra den ene) har utsikt til lekeplassen. Vi vet han ikke bor der fordi flere av oss bor i den blokka. Er kun 24 leiligheter i en blokk så jeg kjenner alle i den blokka.

Nei, disse foreldrene er ikke ute å sjekker. Gutten sa til en annen unge i sandkassa at "mamma er 22 år"...vet jo ikke om det stemmer da...

Skrevet

Jeg synes IKKE det er hysterisk å holde øye med en 4-åring ute eller være med de ute..

Skrevet

Ring bv så tar dem ansvaret for gutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...