Gå til innhold

Jeg lister meg inn her....gravid med skatt nummer 2:)


Emmasmamma

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Vi har fra før en stor skatt som er 7 1/2 år. Pappaen hennes og jeg ble sammen igjen i vår etter åtte år fra hverandreJeg er nå ca 6 uker på vei med nummer to.

 

Jeg sliter med å holde det hemmelig for omverdenen, for jeg er så fryktelig dårlig. Hvordan gjør dere andre som er dårlige det?

 

Dette er et litt følelsesladet svangerskap for meg, siden søsteren min mistet babyen sin under fødselen i juni. Jeg sliter med en slags dårlig samvittighet for at jeg har blitt gravid før hun. Gruer meg til å fortelle det til hun. I tillegg har jeg ifølge terminkalkulatoren på nett termin på dagen hennes lille gull døde..

 

Hvem er dere andre som har termin i juni 2011 da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

 

Jeg er 35 og mannen min og jeg har en gutt på nesten 2 fra før. Vi har prøvd nesten et år på nr2, og endelig satt spiren. Vi gleder oss veldig - både til å fortelle familien - og til junior. Jeg er heldigvis ikke så dårlig, slik sett er det enn så lenge ikke noe problem å holde tett. Avstand fra familien er også med på å gjøre det enklere å ikke si noe før vi føler oss klar for det. :-) Er liksom en nyhet man har lyst å dele ansikt til ansikt. :-)

 

Jeg forstår dine tanker vedr din søster. Det er triste omstendigheter. Du får prøve så godt du kan å ha fokus på deg selv og babyen. Lykke til med å fortelle din søster nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 27 år og gravid med vår nr.3. Vi har to gutter fra før, en på 7 år og en på 3. Jeg er også ca. 6 uker på vei, og vannvittig kvalm :P Jeg har allerede sagt det til sjefen min for å få litt alternative arbeidstider, mamma (klarer aldri å holde noe hemmelig for henne), svigermor og et par veldig gode venninner.

Men tror nok at de aller fleste kommer til å skjønne det snart. Ihvertfall hvis jeg fortsetter å være dårlig.

 

Uff, ja, skjønner at det må være vanskelig det med din søster. Men jeg tror at når du forteller henne det så vil hun være glad på dine vegne, og klare å glede seg over ditt lille gull :)

Jeg håper det går fint når du forteller det til henne.Masse lykke til med det... Og gratulerer med din nr 2 som er på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer så mye med din nr 2!! Skjønner det må være vanskelig i forhold til din søster, spesielt når det blir så utrolig nærme hennes forferdelige opplevelse... Jeg tror nok også, som nevnt her, at hun nok blir glad på dine vegne og gleder seg over babyen som skal komme. Lykke til med å fortelle nyheten! Og lykke til med svangerskapet!

 

Selv er jeg ei jente på 29 år som venter mitt 3. barn. Det blir også det siste her i huset... Litt vemodig, men samtidig veldig godt. Ettersom jeg alltid har ønsket meg en liten flokk med unger, så har jeg liksom alltid følt meg på vei dit at jeg må ha alle ungene i hus;) Hvis du forstår hva jeg mener? Ikke at livet er på hold eller noe sånt, men at noe liksom har manglet, selv om det allikevel har vært helt fantastisk med de to flotte ungene vi har fått til nå. Har liksom bare ventet på at kroppen min skal få bli ferdig med graviditeter og fødsler slik at jeg slipper å tenke på når jeg skal "til pers" igjen;) Jeg har to flotte gutter på 10 mnd og 3 år og det er hektisk og mye moro:) Permisjonen med minstemann er akkurat slutt og nå er det tilbake i full jobb igjen. Til nå er det bare jeg og mannen som vet at vi er gravide. Er nå 6 uker på vei og er i bra form. Prøver å vente et par uker til før vi forteller det til familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Jeg har også termin på juni og det er mitt 3. barn. Har en gutt på 11 år og ei lita tulle på 9mnd:)

 

jeg har kjent krybbedød nært på kroppen, mistet to barn i nær familie/krets, det er ubeskrivelig vondt, og så klart verst for foreldrene. Du kan ikke gjøre noe med dette annet enn at du må ha full forståelse for at det blir veldig tungt og kanskje umulig for søsteren din både å glede seg på dine vegne og å forholde seg til barnet ditt. Hun må få den tiden hun trenger, og du må konsentrere deg om deg selv og barnet til hun er rede. du kan jo pynte litt på termin datoen syns jeg, det er veldig usannsynlig at du føder på akkurat den datoen;)

 

Håper du klarer å glede deg over ditt ufødte barn, dette er en ubeskrivelig fin tid:) jeg har delt hemmeligheten med bror og to venninder som skal ha baby på april, det er flott å dele det med noen i samme situason, anbefaler det sterkt ;)

 

Happy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...