Gå til innhold

I barnehagen med armen i gips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3- åringen vår har vært uheldig og brukket arma og må gå med gips i 4 uker. Hun har nå vært hjemme ei uke pga at hun måtte opereres for å få orden på bruddet.

De i barnehagen sa bare at hun gjerne måtte komme på besøk, så jeg lurer på om det er vanlig at barn skal være hjemme i flere uker pga en gipset arm? Nå er jo jeg hjemme i permisjon med 4 uker gammel baby, så hun MÅ jo ikke i bhg, men det blir jo utrolig kjedelig å gå hjemme med oss i så lang tid. I tillegg virker det som hun savner vennene sine i bhg.

Jenta trenger jo litt mer hjelp enn til vanlig med påkledning, og når hun er ute må hun jo passes på, så hun ikke balanserer og faller med gipset arm... Kan de tilrettelegge slik i bhg?

Noen som vet? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker jeg ville synes det var litt unødvendig å ha henne hjemme i hele fire uker. Det er jo ikke beinet som er skadet og hun kan bevege seg selv. Og det er mange barn som trenger mye hjelp i barnehagen... Nå aner jeg ikke hva som er praksis i barnehagene da. Men hvordan gjør man det ifht jobb tenker jeg? Sykt barn-dager rekker jo ikke så lenge...

Skrevet

Nå er min "karriere" som mamma i barnehagen blitt ganske lang etterhvert så jeg har sett flere gipsede både ben og armer på de andre ungene der. Det har aldri vært noe problem i barnehagen vi bruker ihvertfall, den ene gutten som gikk sammen med sønnen min hadde et så komplisert brudd i benet at han ikke fikk gågips på flere uker og måtte sitte i rullestol, de fikset det også i barnehagen.

Jeg hadde ikke kunnet bli borte fra jobb i fire uker selv om en av ungene hadde brekt armen, så jeg hadde tatt det som en selvfølge at barnehage var ok når smertene var over.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Da jeg var liten og gikk i bhg, var jeg uheldig og stakk fingrene inn i stikkontakten. Det endte med tredjegrads forbrenning og en heftig bandasje på venstre arm (men utrolig nok trengte jeg ikke hudtransplatasjon, og jeg har ingen arr). Jeg var i bhg likevel, og det gikk helt fint. De ansatte tok godt vare på meg, og jeg fikk være inne og tegne/legge puslespill etc. den første tiden. Ute var jeg med på rolige aktiviteter, jeg klatret ikke i klatrestativ eller lignende. Hånden gjorde jo vondt også, så det var begrenset hva jeg klarte å være med på.

Jeg ser ikke helt at det skal være nødvendig å holde jenta hjemme i fire hele uker. Hun har jo ikke brukket benet. Og de ansatte vet jo at hun har skadet seg, så de skal nok klare å holde et ekstra øye med henne :-)

Skrevet

Får høre litt med de i bhg, i allefall kan hun nå bli med på inneaktiviteter.

Skrevet

Burde ikke være noe problem å sende i barnehagen. Vi har hatt barn med gips på bein og armer og det har ikke vært noe problem. De har fungert som vanlig og vært med på stort sett det samme som alle andre, bare med litt tilrettelegging. Ute som inne...

Skrevet

Jeg tenker at hun sikkert kan gå i barnehagen.

Bare pass på at dersom det er noe spes (ifht at gips ikke må bli våt e.l.), så sørger du for utstyr som gjør at det er mulig. (plastpose eller hva det nå er).

Snakk med personalet så finner dere en løsning sammen!

Skrevet

Ikke noe problem å gå i barnehagen med gips.

Dette klarer de å tilpasse og hun vil nok bli holdt et ekstra øye med når de er ute.

Selv har jeg masse erfaring med å være barn med gips på armen, og det var aldri noe problem. Armen er godt beskyttet inni der.

I "vår" barnehage var det en med benet i gips. Han ble trillet rundt når det var behov for det og hadde alltid en ansatt "på seg".

Skrevet

Så lenge hun ikke har vondt og er dårlig pga brudde vil jeg tro det er helt greit å la henne gå til barnehagen..;)

en venninne av meg sin 3 åring brakk armen i barnehagen... hun måtte gå med gipsen i 7 uker eller noe sånt. det gikk helt fint....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...