Gå til innhold

Hva er et "krevende" barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører ofte denne betegnelsen på barn - men hva legger folk i det? Hva er definisjonen på et såkalt krevende barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fins ikke krevende barn, kun inkompetente foreldre, spør du meg.

Skrevet

Et barn med over gjennomsnittlig behov for struktur og oppmerksomhet.

Skrevet

inkompetente foreldre?det er faktisk mange som har et såkalt krevende barn!tTrenger oppmerksomhet hele tida foreksempel...det har jo for f*** ikke noe med foreldra å gjøre...tror ikke du har barn jeg!

jeg har et krevende barn, men hun er bare 6 mnd...hun kan jo ikke si ifra hva hun vil, om hun har vondt osv..hun krever full oppmerksomhet fra meg hele dagen og blir fort grinete, hun kan selvfølgelig også være DEN solstrålen!:D er jeg inkompetent liksom?

Skrevet

Da er jeg glad jeg ikke spør deg :) Du vet helt åpenbart ikke hva du prater om.

Skrevet

Haha, du vet ikke hva du prater om.

Selvsagt finnes det barn som krever mer enn gjennomsnittet. Jeg har et krevende barn som alltid har krevd mye av oss foreldrene. Større behov av struktur og rutiner, større behov av nærhet (være i nærheen av), større behov av at vi passer på at barnet ikke blir overstimulert. Ja, kort sagt må vi foreldrene anpasse oss og hverdagen etter barnet mye mer enn det som er vanlig.

Skrevet

Krevende barn = slitne foreldre.

Noen blir slitne av minimalt med søvn, andre av masing og atter andre av unger som er høyt og lavt slik at de må gjetes hele tiden for ikke å stelle i stand ulykker.

Jeg tror nok de fleste av og til føler at barna deres er krevende. Det er ikke bestandig enkelt å være foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...