Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Vi drikker en del brus og Farris her i huset og har flere ganger vært innom tanken på å kjøpe en slik maskin. Men jeg ser for meg at det kanskje blir drukket mer og at det derfor ikke blir noe å hente økonomisk på det. Dere som har slik maskin, hvor mye bruker dere den i forhold til hva dere så for dere før den ble kjøpt? Hva koster og hvor mye kan man lage av en gasspatron? Andre ting du vil dele?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg fikk en i midten av september. Vi har brukt den opptil flere ganger om dagen og hver dag siden jeg fikk den - den er ikke tom enda.... Nå aner jeg ikke hva en sånn ny gassflaske koster, men den kan da ikke være så dyr.....? Jeg er iallfall veldig fornøyd med den!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 ...og sånn sett bort i fra det økonomiske aspektet er jeg forresten mest fornøyd med at jeg har kuttet nesten all brusdrikkingen! Gikk myyyye i pepsi max her før.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Nå måtte jeg google av ren nysgjerrighet og det koster ca 200 kroner for en gasspatron som holder til ca 60 liter kullsyrevann. Det må jo lønne seg uansett....?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Når man regner på det, så er det ikke så mye å spare på å ha en sånn maskin ift å kjøpe farris i butikken. Vi har en slik og bruker den en del fordi min mann ikke liker vanlig brus man får kjøpt i butikken, så han lager brus med smakstilsetning av saft (ikke disse essensene man får kjøpt som smaker dritt stort sett) og slikt med den. Da regnet vi litt på hva det kostet å lage farris selv ift hva det koster å kjøpe det på en vanlig lavprisbutikk. Det kommer ut på det samme omtrent, når man går ut fra det forbruket av kullsyre som blir estimert på esken.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 Takk for svar. Jeg er fortsatt like usikker, egentlig. Får se hva vi finner på til jul ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå