Himmel og hav Skrevet 17. oktober 2010 #1 Skrevet 17. oktober 2010 Det er godt mulig at det er jeg som er sær og trøtt, men når det ringer på døra mi før kl 9 en søndag, så har jeg som regel ikke stått opp. Jeg har heller ikke bestilt vekking, men setter pris på å få sove til jeg våkner av meg selv sånn rundt 10 en gang. Men, neida. Her i nabolaget har vi en ivrig liten pode på en 11-12 år, som går fra dør til dør og vekker folk for å selge aviser. I dag, spurte jeg han når han startet runden sin, i og med at han ikke bor veldig nære oss. "Et sted mellom 8 og 8. 30" sier guttungen. På spørsmål om hva foreldrene hans sier til at han går så tidlig, svarte han "ingenting!". Men han var enig i at han stadig traff på folk som ikke hadde stått opp enda, så jeg ba han, blidt og hyggelig, om å aldri ringe på her før etter 10 igjen. Er det sånn hos dere? Eller når kommer eventuelt søndagsavispusherne på døra deres?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Her sover vi til kl.09-10 hver dag (er i permisjon) og hadde blitt litt irritert om noen kom å ringte på døra så tidlig. Særlig på en søndag!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Her kommer VG-selgeren rundt kl 12-13 og da er vi oppe for lengst. Men hadde ikke vært like happy om han kom klokken 9 nei.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Hurra for at jeg bor et sted der slike ting ikke foregår! Jeg hadde sikkert åpna døra knurrende..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg hadde sikkert åpna døra knullende, så seint som vi legger oss
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Her er det VG-selger, og han kommer ca 10.30-11.00 søndager Det er helt OK tid. Kl 09.00 hadde jeg blitt sur også, men jeg har et barn som er skolebarn, og som står opp tidlig hver dag. Så vi klarer da alltids å ordne slikt, samtidig som jeg kan sove til jeg våkner
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Her kommer de en gang mellom 10 og 12, det er helt greit for meg. Siden vi har så små barn at vi gjerne står opp før sju uansett hvilken dag det er er ni også greit for meg, men skjønner jo at andre kan reagere på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå