Gå til innhold

Symfyse Fundus målet mitt stemmer ikke. Noen andre som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen sist uke og målte ca 16-17cm på livmoren. Den når til rett under navlen. Og jeg var da 13 uker på vei ifølge menstermin.

Når man ser på hvor langt jeg egentlig skulle vært på vei med så mye som livmoren har vokst så burde jeg vært 17-18 uker på vei.

Noen andre som har opplevd å "sprenge " skjema men alikevel vente bare 1 unge og har rett termin som forventet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk sjokk da jeg så mitt skjema.. å jeg har ikke stor mage en gang, men var laaangt over den målelinja.. men legen beroliget meg med at det kunne være mye fostervann :) Men i etterkant fant vi ut at han ligger i seteleie, å da blir vist målene annerledes.. :/

Skrevet

Sprengte skjemaet tidlig med førstemann. De mistenkte både tvillinger og at jeg var lenger på vei. Men ul viste et barn, normal mengde fostervann og jeg var faktisk 8 dager KORTERE på vei :)

Skrevet

Oki -- takk for svar ;) Jeg glemte å skrive at jeg er 3gangs fødene og det tenker jeg og kan ha noe å si for størrelsen på livmor... Men legen trodde at jeg er lenger på vei.

Gleder meg til ordinær UL for da får jeg svar på dette mysteriet ;)

Skrevet

i uke 19 tilsvarte mitt mål at jeg skulle være 23 uker på vei.. Nå i uke 25 tilsvarer det 30 uker på vei.

Jeg ble satt tilbake på ordinær UL, men pga risikosv.sk så har jeg fått vekstestimering, han var da 6% over snittet.. SÅ ikke kjempestor.

Med de to andre har jeg aldri ligget over det grønne på skjemaet.. Men nå ligger jeg LANGT over.

Skrevet

Ja, det blir jo spennende å se. Er jo langt i fra umulig at det er tvillinger som skjuler seg der inne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...