Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Hadde egentlig skrevet dette på skravlesiden, men feiget ut. Tror jeg trenger litt mer tid på meg til å tenke på egenhånd før noen som kjenner meg leser dette og kommer bort på gaten og spør meg... Spørsmålet mitt er - er jeg lesbisk? Jeg er gift, har 3 barn, or kjeder meg. Så kanskje er jeg bare i en krise, men spørsmålet har dukket opp, og går ikke bort. Høres det dumt ut å ikke vite? Kanskje, men jeg har mine grunner til å lure. Jeg har aldri respektert menn, egentlig. Bruker dem, men klarer ikke å føle noe for dem. Aldri i hele mitt liv har jeg vært forelsket. Sex er for fysisk nytelse, men jeg har problemer med å bry meg om mannen. Det er ikke det at jeg ikke kan bry meg om mennesker, for jeg har mange mennesker, både menn, kvinner og barn, som jeg elsker. Blant andre mannen min. Det er mer det at jeg føler jeg "bruker" menn i sengen. Vanskelig å forklare. Så her for noen uker siden, så merket jeg at jeg så på kvinner. Jeg har egentlig ikke lagt merke til det før, men jeg tenner på kvinnekropp. Og dess mer jeg tenker på det, dess mer lurer jeg på om jeg rett og slett har gjort en feil, og ikke forstått det, av en eller annen grunn? Hjelp? Hva bør jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 for det første! prar med mannen din og gjør han lykkelig ved å invitere et kvinnfolk inn på soverommet. og da finner du selv ut om dette er noe du ønsker. Di aller fleste menn ønsker trekant!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg visste jeg skulle spurt på skravlesiden...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg hadde en periode da jeg var yngre der jeg lurte på det samme, altså om jeg lesbisk. Hver gang jeg hadde sex eller onanerte tenkte jeg på kvinnekropper osv. Dersom jeg hadde sex med kjæresten klarte jeg ikke nyte det om jeg tenkte på jenter samtidig, at enten jeg eller han hadde sex med de. Men for meg var det kun dette seksuelle, jeg har jo alltid blitt forelsket i menn. Etter en stund gikk det over og jeg var igjen sikker på at jeg var hetero. Men selv om jeg har samboer nå og har vært veldig forelsket i han så føler jeg også ofte som deg, at jeg bruker han litt i sengen. Jeg må alltid tenke på andre ting for å få orgasme f.esk, og da er det alltid andre damer med i bildet. Men dette er kanskje mer normalt, ikke vet jeg. Men jeg har aldri hatt følelser for jenter som jeg har for menn. Men en seksuell tiltrekning kan være der, det er uansett ikke det samme som å bli forelsket eller ha følelser for det samme kjønn på andre måter. Vi alle damer er vel litt fasinert over vårt eget kjønn;) Dette ble jo ikke akkurat et svar på dine spm. men det er jo bare du som kan finne det ut. Jeg tror ikke du plutselig har blitt lesbisk over natten, jeg tror det er noe man er. Om du aldri før har blitt forelsket eller fått følelser for det samme kjønn så er det vel lite sannsynlig du skal gjøre det nå ( som du er gift, har 3 barn og sikkert er godt voksen) Du får observere dine egne følelser og tanker fremover, så finner du nok ut av det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Takk for svar. Jeg er veldig lik deg når det gjelder det seksuelle. Alt du skrev kunne jeg skrevet. Men jeg er ikke forelsket i menn, og har aldri noensinne vært det. Når det gjelder kvinner, så tror jeg egentlig aldri jeg har tenkt at det er mulig å forelske seg i dem, men så oppdaget jeg her om dagen at jeg satt og var utrolig betatt av en kvinne på TV. Så mye at jeg lurte på om jeg skulle skrevet brev til henne, ahaha... Jeg har ALDRI noen sinne hatt noen kjendis mann som idol, og syntes alltid mine jevnaldrende var veldig snåle som var forelsket i menn de så på tv. Dæven, jeg trodde sånne ting var noe man bare visste fra tidlig av. Men jeg vet rett og slett ikke? Kanskje jeg bare er blitt så opplært til at det er menn jeg skal se etter at jeg ikke tenkte på det engang? Kvinner er så utrolig flotte. Hilsen Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Man kan jo lese "ofte" om menn/kvinner som skiller seg fordi dem finner ut at dem er tiltrukket av samme kjønn. Selv om de har barn osv. Ingen fasit på når man skal finne utav det, vi er jo innprenta fra vi er liten av hvor kjønnsrollene ligger og at mann og kvinne hører sammen. Tviler på noen har fortalt barna om det å være tiltrukket av samme kjønn uten at barne FØRST har spurt "hvorfor de to mennene kysset". Det finnes nok mange grunner til at du tenker som du gjør. Du trenger nødvendigvis ikke være lesbisk for å være betatt av samme kjønn, husker ikke hvor jeg hørte om dette temaet her om dagen på tv, var vel kanskje noe ala oprah :-p Seksuell tiltrekking mot samme kjønn betyr ikke at du gjerne vil tilbringe livet ditt med en annen dame, men det kan jo også gjøre det, for all del. Dette er noe DU må kjenne på, og finne ut av. Men ofte forvirrer man seg selv mer enn nødvendig. Før du går rundt å kategoriserer deg som lesbisk i fremtiden må du se om dette er mer enn en fantasi.. Ofte er det ikke så bra som man skulle tro.. Teit råd kanskje men oppsøk en "homsebar" . Mange av de i Bergen hvertfall, sjekk ut om det ligger noe bak tankene dine. (NEI sier ikke du skal være utro, bare prate med folk, flørte litt kanskje, føle deg frem) Jeg er dårlig til å formulere meg men håper svaret ble tolket slik jeg prøvde å få det ut :-p
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Hvordan er din historie ifht menn og seksualitet? Har det skjedd noe som gjør at din relasjon til menn er vanskelig? Beklager, ikke meningen å grave men.. Det er en greie for noen.
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2010 #8 Skrevet 17. oktober 2010 Du tenner ikke på menn. Du tenner på damer. Du forelsker deg ikke i menn. Du har blitt betatt av damer. Det var det du sa, ja?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #9 Skrevet 17. oktober 2010 Kan hende at du er bifil?? og ikke lesbisk...?? Mange mener at det er en vanlig fantasi for kvinner å tenne på kvinner. Ikke hør på de som sier at du bør ta med en kvinne i senga med mannen og slikt, det vil uansett bare ødelegge for deg. Jeg tror du bør kontakte LLH (landsforening for lesbiske og homofile), der kan du snakke med de anonymt og få mer "riktige" svar enn her inne :-) Ønsker deg lykke til :-D
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #10 Skrevet 17. oktober 2010 Fordi om man "bruker" menn i senga, så betyr ikke det at man er lesbisk. Kan være vansklerlig å forholde seg til den sexuelle delen med en mann? Du sier jo at du elsker mannen din, så det må jo være noe i det, enda den sexuelle delen ikke er tiltrekkende. Kan hende du er bifil? Er selv bifil. Så kan jo si hvordan jeg oppdaget det. Jeg var 15 år første gangen jeg forsto legningen min. Hadde nyerlig hatt mitt første forhold til en gutt, sexuellt, og joda, det var fint det, men følte at det var noe som manglet. Fant meg selv ganske så ofte se på jenter, se dem for meg nakene like ofte som ikke nakene. Turte ikke utforske denne siden ved meg selv før jeg var 17, bodde på tettsted hvor alle kjente alle. Men når jeg var 17 startet jeg på skole en annen plass, der ingen kjente meg. På skola fikk jeg veldig god kontakt med ei jente, vi flørtet en del, og hun fortalte meg hun var lesbisk, jeg fortalte at jeg ikke viste hva jeg var, ser jo like mye på jenter og gutter. Så, hun (som jeg likte veldig) ba meg teste grensene mine med henne, og vi holdt sammen i 4 månder, men hele tiden var det noe som manglet der også, noe mer.. Mandig! Ble jo veldig fortvilet av dette, og helt til jeg møtte min nåværene sambo, så skiftet jeg mye på gutter og jenter. Min nåværende samboer, og far til mitt kommende barn, gir meg det jeg har lett etter, han har den mandige, maskuline siden, men også en fin ført og følsom siden, som gjør at han oppfyller alle ønsker, både i forholdet og i senga.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg er gift med en mann, men synes ikke menn generelt er særlig tiltrekkende. Kvinner derimot, er nydelige. Det virker ikke så komplisert for meg. Jeg har et fint ekteskap og har ikke tenkt å stresse med det der.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har ingen sekuelle problemer med menn, men jeg har emosjonelle problemer. Egentlig tror jeg det strekker seg tilbake til barndommen, da min mor ikke elsket meg. Jeg tror aldri på dem som sier de er glad i meg. Tilknytningsproblemer, med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #13 Skrevet 17. oktober 2010 (Jeg har ingen sekuelle problemer med menn, men jeg har emosjonelle problemer. Egentlig tror jeg det strekker seg tilbake til barndommen, da min mor ikke elsket meg. Jeg tror aldri på dem som sier de er glad i meg. Tilknytningsproblemer, med andre ord. Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #14 Skrevet 17. oktober 2010 Du tenner ikke på menn. Du tenner på damer. Du forelsker deg ikke i menn. Du har blitt betatt av damer. Det var det du sa, ja? ->>- Jeg tenner på menn også. Eller... Jeg tenner på sex med menn, i alle fall. Jeg tenner på kvinner som personer, i motsetning til menn som jeg "bruker" mer i fantasiene mine. Jeg forelsker meg ikke i menn, men jeg føler en slags respekt for kvinner som jeg ikke føler for menn. Tror jeg. Veldig nye tanker, så jeg må tenke litt mer før jeg vet sikkert. Hovedinnlegger
Sweet Amber Skrevet 17. oktober 2010 #15 Skrevet 17. oktober 2010 Bare fordi du tenner på kvinner er du ikke nødvendigvis lesbisk. Du er ikke nødvendigvis biseksuell engang... Du vet nok selv at det bare er du som kan svare på hva din seksuelle legning er, men de fleste oppdager jo dette tidligere enn så godt voksen alder at de har rukket å gifte seg og få barn. Men du trenger variasjon og spenning. Man kan tenne på ulike tanker eller fantasier, og likevel ikke ønske eller tørre å gjennomføre det i virkeligheten. Bruk litt mer tid på å gruble på det:) Svaret kan kun komme fra deg selv .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå