Gå til innhold

Jeg mishandler min sønn,

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva får folk til å bruke slike ord?

Grunn til mishandlingen er at min sønn på 2 år og 4 mnd er bleiefri, han kan telle til 20, men har kun tallforståelse opp til 8. Han kan alfabetet, kjenner igjen sitt eget navn og skriver navnet sitt uten hjelp.

Han har en uvanlig stor interesse for tall og bokstaver, skal jeg måtte gjemme bort dette for han fordi enkelte mener jeg mishandler han.

Jeg blir så frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk behøver ikke mene at du presser ham til det. De har manglende forståelse for et begavet barn. Så er spørsmålet, hva skal du gjøre? Du kan vel ikke gjøre noe for å stoppe utviklingen hans, eller hindre ham i å telle offentlig?

Skrevet

Dersom man lar barn være barn og la de utvikle seg etter deres eget tempo uten at man som forelder skal pushe barna for at de skal lære mest mulig fortest mulig så er det da absolutt ikke noe problem.

At sønnen din viser stor interesse for det er jo bare bra syntes nå jeg.

Når folk utaler seg slik skal man bare lukke ørene, du som mor vet ditt barns beste!

Skrevet

Ignorer! Om ungen din viser interesser for tall/bokstaver selvfølgelig følger du dette opp, alle oppegående folk ville gjort det!

Om det er "nødvendig" å pottetrene han så "tidlig" kan diskuteres. Enkelte unger er "klar" for det, andre ikke. Har selv en gutt som er nesten like gammel, og jeg får nesten følelsen av at alle synes jeg er treg som ikke har gjort noe med det, fordi vi kan jo ikke hat to bleieunger...

Skrevet

Takk for kloke svar, jeg lurte et øyeblikk på om jeg var rar selv. Vi har ikke pottetrent, men med 2 storebrødre som er 1 og 2 år eldre gikk det sport i å tisse ute i sommer, alle 3 stod på rekke og rad i jordekanten. De to eldste har nok hvert gode læremestre, til tross for at ingen av dem var så tidlig ute med noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...