Mammat3små Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Min lille beibi ligger enda i seteleie å har ligget sånn siden uke 29..er snart 34 uker nå å sjekka sist i går at han lå enda med rompa ned.. så trenger bare høre deres erfaringer.. gode eller dårlige.. er bare smått redd selv om det er min andre fødtsel, så trenger høre synspungter uansett om hvordan det var, bare for å manne meg opp litt... har ikke særlig lyst på KS egentlig om det blir et alternativ, men er livredd for å revne alle veier om han stadig ligger sånn til fødselen.. (vet han har god tid på å snu seg enda da.. såå, har du hatt en setefødsel vil jeg veldig gjerne høre om den Evnt om noen har noen gode internettsider jeg kan besøke for å lese litt om det?
Pudding06&Spirepire Skrevet 17. oktober 2010 #2 Skrevet 17. oktober 2010 Hei Hei! 4 uker før termin kom jenta mi med rumpen først! Vannet gikk da jeg var ute på shopping, jeg ringte føden og kjørte den korte veien til sykehuset. Der ventet de med seng til meg, og fosterlyden ble registrert ved ankomst. På vei opp i heisen ca en halv time etter vannavgang fikk jeg min første ri og på undersøkelsesrommet hadde jeg 3cm åpning. Lege kom inn og tok ul og konstanterte seteleie (jordmor og lege hadde vært usikre på de siste kontrollene, så jeg ventet på innkallelse til Ul). 5t etter at vannet gikk kom Prinsessa, jeg fikk benytte meg av lystgass og så en "pålagt" epidural. Det kjipe med den er jo at en blir "sengeliggende" ikke får kommet seg opp i en annen stilling, men må føde på rygg! Tilstede var barnepleier, jordmor, jordmorstudent og tilslutt var det en lege som forløste hodet og en barnelege som tok henne med ut for sjekk da hun var 2 dager prematur. Men hun kom fort inn igjen! Jeg ble klipt og sydd, men ingen store problemer m dette i etterkant. Hadde en fantastisk fødsel!!! Nå er det 3 uker til termin for neste og foreløpig ligger babyen med hodet ned, så håper den blir liggende slik, så får jeg testet den veien også ) Masse lykke til t deg!
SUTTEPUS Skrevet 17. oktober 2010 #3 Skrevet 17. oktober 2010 Hei min eldste som nå er 2,5 år, fikk bekreftet seteleie i uke 36. Det ble ikke gjort noe forsøk på å snu henne. Fikk røntgen av bekkenet på AHUS og ble rådet til å føde vaginalt av en dyktig og hyggelig lege på kvinne poliklinikken.Natt til 24.mars gikk vannt og vi kjørte til AHUS. Hadde litt veer om morgenen, men ellers ikke mye vondt. Klokka 14. ble epidural satt, dette var forhåndsbestemt på grunn av bekreftet seteleie. Klokka 15.02 ble min flotte datter på 3130 gram født. Alt gikk fint og hun fikk ingen plager med hoftene i ettertid. Jeg ønsker deg masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå