Gå til innhold

Festglad eller litt for glad i alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en vennine som fester hver helg. Gjerne to ganger i uken, og da blir hun som oftest grøftings. Dette har hun gjort siden hun gikk på ungdomsskolen og hun er nå 25 år. Hun har også kjæreste som fester like mye. Jeg har aldri tenkt over det, men så sier mannen min at han tror hun har et problem. Er da vel normalt å feste selv om man er 25 og ikke er singel, trenger vel ikke å ha et alkoholproblem for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hun trenger jo ikke å ha noe problem.. Om hun ikke har barn da, da ville jeg nok sagt noe annet..

Skrevet

Nei det er ikke unormalt, og hun trenger ikke å ha noe alkoholproblem. Hadde ikke jeg fått barn, hadde jeg sikkert holdt på sånn selv :P

Skrevet

Det var da voldsomt. Jeg festet gjevnt og trutt frem til jeg testet positivt på min 29-årsdag. Hadde vel dabbet litt av akkurat de siste tida før, men når jeg var 25 hadde jeg nettopp begynt på hovedfag, og levde livets glade dager, og det ble nok mer enn fredag og lørda, ofte også alkohol i ukene. Nå drikker jeg så å si aldri. DDet er alderen som har tatt knekken på meg, dessuten klarer jeg ikke nattevåk og barneståk, jobb og hus, om jeg har drukket dagen før. Har aldri hatt noen abstinenser. Nå drikker jeg når vi er inviterte i bryllup, når vi er invitert bort i bursdager, og svært skjeldent ellers. Hverdagsdrikking er det slutt på. Egentlig temmelig kjipt! Ja også har vi julebord, da blir det jo en flaske vin eller to :-p

Skrevet

Nei, jeg ville sikkert gjort det samme om jeg var i hennes situasjon. Man trenger absolutt ikke ha et alkoholproblem. Hadde hun derimot gjort ting i fylla som hadde fått konsekvenser for livet hennes forøvrig (f.eks at hun gjorde kriminelle ting i beruset tilstand som hun ellers ikke ville ha gjort), så ville jeg helt klart ha definert det som et alkoholproblem.

Hvis hun bare fester og har det gøy, og det verste er at hun bare blir sørpefull, så er det ikke noe problem så lenge hun ellers er oppegående og klarer å gjøre det hun skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...