Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 fikk vi en gutt skulle han hete emil.. vi fikk en jente å sliter nå litt med navnevalg.. nå har det seg slik at søsteren min og er gravid og venter gutt.. de snakker om å velge emil... dette synes jeg er dålrig gjort når søsteren min vet veldig godt hvor godt jeg liker navnet.. jeg skal jo ha fler barn og det er 50+% sjangse for en gutt da.. å da får jeg ikke velge favorittnavnet mitt for hun har tatt det... synes og det blir litt spesielt å kalle hennes unge for emil, når dte var " mitt navn".... hun har spurt om det var greit.. og jeg har svart at jeg synes det blir rart, og litt merkelig.. å igrunn dålrig gjort.. men jeg kan jo ikke nekte henne akuratt... trodde hun skjønte tegninga litt da, men neida... enda skal hun bruke emil.... overreagerer jeg veldi? hva hadde dere sagt/ synes om dere var i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Du kan ikke holde av et navn når du ikke engang vet om du får gutt eller noensinne vil få en gutt. Kjipent, ja, det er mulig, men det er ingen som eier et navn og andre kan velge de navnene de vil til sine barn.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 j, drfor jegsa jeg kan ikke nekte hun eller holde det av... men er litt prinsipp og moral i det hele mener jeg
varuna Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 var i samme situasjon selv før vi viste hva kjønn det ble.hadde samme favoritt og hun hadde termin før meg.og vi hadde samme jente navn og helt forskjellig guttenavn.og da sa vi klart ifra om at hvis de fikk jente og valgte det navnet og vi også fikk jente var det altså to som het det samme i søskenbarnflokken.for dette navnet hadde vi hatt til første mann også hvis han skulle vært jente. nå slapp vi finne ut av hvordan det hadde blitt siden vi begge fikk gutt så nå står navnet enda øverst om den lille spiren i magen er jente.-og denne ganga uten konkurenter )
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Da går du for Emilie og din søster vil virke svært sær om hun deretter velger Emil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå