Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke har røykvarslere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette veldig uansvarlig?

Oppdaget det først idag, og vi har jo vært her flere ganger i måneden de siste 7 årene med barn, sovet over etc.

De har røykvarslere men det finnes vel ikke batteri i dem.

Oppdaget da som sagt idag da jeg kom hjem fra byen med en Karbonmonoksid leser til dem. Jeg sa, jeg kjøpte en sånn til dere fordi jeg regner ikke med at dere har det i røykvarslerene. Da sier svigermor, nei vi har aldri hatt batteri i noen av røykvarslerne våre vi.

Kjente at jeg ble litt forbannet. De er både unge og "tilregnelige", synes faktisk at det er deres ansvar å sørge for at det finnes røykvarslere i huset. Jeg gikk selvsagt tilbake til byen og kjøpte nye røykvarslere, men det er ekkelt å tenke på at vi ikke har hatt det før nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare ekstremt uansvarlig, det er forbudt.

Skrevet

Idioter!! Blir så oppgitt av så dumme folk som ikke har fått med seg at det er påbudt å ha minst en røykvarsler i boligen sin. Er det mulig...

Skrevet

Tja inbo forsikringa deres er ikke verdt en dritt om noe skulle skje da.

Og utrolig uansvarlig.

Røykvarsleren her slutt aå virke og det tok meg 1 dag å få kjøpt ny. Fikk nesten ikke sove jeg pga alle tenk om det begynner å brenne tanker da jeg er alene med 2 barn, fryktelig skummelt.

Skrevet

Kjenner bare at jeg blir så irritert. Forsøkte å si noe til mannen. Han reagerte med å bli overraska, men så sa han "men det gikk jo bra da, ikke noe vits i å prate mer om det". Men jeg synes faktisk at det er ille, SELV om det gikk bra jeg da.

Skrevet

Frem til nå ja... Går nok kanskje ikke så greit den dagen/natten det begynner å brenne.

Ta med deg batterier neste gang :Pr

Skrevet

Dere trenger da ikke kjøpe nye røykvarslere når batteriet er gått.

Det går an å skifte batteriet i de.

Skrevet

Jeg skrev i det første innlegget at jeg allerede har kjøpt nye røykvarslere til dem, og de er innstallert;-)

Skrevet

Jeg synes i grunn du oppførte deg frekt, i mitt hjem vil jeg i vareta sikkerheten, og å gå hen og kjøpe karbonmonoksidmålere? (er det vanlig å ha i hjemmene sine?) Måten du sa det på: "kjøpte en sånn til dere fordi jeg regner ikke med at dere har det i røykvarslerene", kunne i hvert fall fått det til å gå en fanden i meg, som kunne ført til at jeg hadde sagt det svigermoren din sa (dog ironisk ment, dersom hun faktisk ikke har hatt batteri i varslerne er det jo en helt annen sak, men fra innlegget ditt kommer det jo ikke frem om du har sjekket(ikke at det er din oppgave å gjøre heller)).

Og 15 år gamle? Er ikke det bra nok? Alle hjemmene jeg har bodd i (som har vært eldre enn 15 år) har også hatt brannvarslere som er eldre enn 15 år. Går jo an å teste dem innimellom, for å sjekke at de virker (det skal man vel også gjøre), og virker de er vel alder ingen hindring.

Sånn, det var en litt alternativ vri på svarene du har fått.. :)

Skrevet

Takk for det alternative vrien. Synes du virkelig det var frekt av meg? Det er da mitt ansvar at barna mine er trygge, og det er faktisk ikke vanlig for eldre folk å ha kullos måler i hjemmet. Tviler på at svigermor synes jeg var frekk iallefall, hun er smørblid som alltid. Sikkerhet er ikke en tanke som har slått henne. Hadde det vært opp til henne hadde hun kjørt med barnebarna uten sikkerhetsbelte engang.

Det var forøvrig ikke batterier i den røykvarslerne de hadde. Svigermor er ikke så usympatisk at hun ville jugd om noe sånt helller. De er også av en gammel variant og jeg synes det var best å kjøpe nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...