Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 hehe, innflyttet Oslojente fra nord. Spiser ikke sushi men veldig gjerne maki. Min Oslomann spiser "selvfølgelig" sushi og felles barn velger seg enda maki som favoritt:)
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Maki er sushi, og det er selvfølgelig ikke bare oslofolk som spiser det. Det er nok likevel blitt mer hverdagskost her i byen enn andre steder, med sushisjapper på annethvert gatehjørne.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Hehe, nei. Jeg er fra tjukkaste bygda ;-) Har ingen som selger sushi akkurat her jeg bor, men jeg spiser det alltid når jeg er ute å reiser. Synes det er nydelig, men vet om masse mat som er mye bedre.
☆☆☆ Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Nei, jeg er bydetulling som ofte spiser sushi når jeg er i byen....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Men hvordan er det fettmessig å såiset det fremfor kebabb, indisk, burger og slikt? Jeg har netopp oppdaget Maki og elsker det. Går heller innom og tar noen Maki frem for annen snar Mat. Billig er det og.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 At du ikke er så stødig i japansk får nå så være, synes "oslo folk" er mye verre!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er sørlending, og sushi i tillegg til indisk er favorittmaten når jeg spiser ute:)
Gjest ->>- Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Både fettinnhold og sunnhetsgestalt generelt vil jo være mye bedre i sushi enn i kebab, indisk, burger o.l. Fet fisk har jo en del fett, men sunt sådant. Ris er rene karbohydrater og sånn sett ingen helsebombe, men knuser jo en god, pakistansk saus any time. Dessuten kan du jo alltids velge sashimi i stedet for maki eller nigiri, så er du kvitt risen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er ikke fra Oslo, men har bodd der. Spiste ikke sushi den gangen, men har nå gjort det noen år, etter jeg flyttet hjem dit jeg kommer fra. Og hva er "oslo folk" Er det omtrent det samme som Oslofolk?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #12 Skrevet 16. oktober 2010 Er bergenser og elsker sushi, spiser det hver uke! Ikke bare i Oslo det er mulig å få tak i sushi da...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #13 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg bor på bygda, men spiser gjerne både sushi og sashimi når jeg er i Oslo eller Trondheim. Den sushien vi får kjøpt i ferkvaredisken her er så bedrøvelig at jeg lar den være. Anbefaler forresten heller ingen å bestille sushi på Gardermoen!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #14 Skrevet 16. oktober 2010 Dette må jo være den dummeste påstanden jeg noen gang har vært borti. Jaaa, selvfølgelig er det bare Oslofolk som spiser sushi. Hallo?
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 16. oktober 2010 #15 Skrevet 16. oktober 2010 Syns at sushi og makte helt grusomt. Har smakt det en gang, riktignok var det på en tur til Oslo..Kommer ALDRI til og spise det igjen. Jeg kommer fra vestlandet;) Foretrekker kommle og pinnekjøtt for og si det sånn;))!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #16 Skrevet 16. oktober 2010 Eg kjem frå ein av dei stadene INGEN SKULLE TRU, AT NOKON KUNNE BU, og eg et ikkje sushi. Eg et ingen form for rå fisk, ikkje rakfisk, gravlaks, eller anna, som i mine auge styggedom som vi har lange tradisjoner for her tillands heller. Eg er skjeldan heime i gamlelandet, men har fått med meg at dei sel sushi på butikken heime hjå ho mor. Ikkje er det særleg med Oslofolk i bygda, og ikkje trur eg at Oslofolket kjem ut der å handlar, så vil nok slutte at det nok også er vanlegt andre stader, om ikkje hadde dei vel neppe teke det inn i butikken. Tilbodet føl ettespurnaden der som andre stader vil eg nok tru.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #17 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg er en tvers igjennom ekte Oslo-dame, og jeg HATER sushi og maki. Og ser at folk fra hele landet svarer at de synes det er godt. Så den påstanden er nok ikke gjeldende nei:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå