Gå til innhold

Noen som har hatt hormonforstyrrelse, og blitt frisk igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan? Og hvordan følte du deg når du hadde hormonforstyrrelse kontra nå? Hvordan var et når du var gravid med hormonforstyrrelse, om du har vært det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med hormonforstyrrelse? Stoffskiftesykdommer eller?

Ble bare nyskjerrig. Jeg føler jeg har forstyrrelser i hormonene hele tiden ( kviseutbrudd, humørsvingninger, deprimert etc), men ingenting påvist på blodprøver.

Skrevet

jeg hadde pcos men etter et halvt år på metformin og lavkarbo (var ikke såå flink der) så var hormonene mine på helt fint niva. og den syklusen ble jeg gravid;) så det er mulig!

Skrevet

Metformin? Hva er det?

Jeg vet egentlig ikke hva jeg mener med hormonforstyrrelser. Føler at jeg har alt av det som står under "hormonforstyrrelser" på google. Har så mye kviser i ansiktet, bryst og rygg, har problemer med mens, har masse vann i kroppen, er overvektig tross 3-4 ganger trening (spinning og styrke) i uka + en veldig fysisk aktiv jobb 8 timer om dagen og et godt kosthold uten karbohydrater. Er nedstemt og mangler endel energi, og blir fort stressa og kvalm/urolig/uvel av stress.

Kan man prøve på å stabilisere hormonene selv med p-piller?

Skal sies at jeg har hatt 3 aborter (prov. aborter) og surra mye med p-piller og p-sprøyter når jeg var yngre. Sluttet og startet om hverandre, glemte, tok dobbelt, og byttet merker i hytt og pine. Skikkelig surrehue! Tror jeg får igjen for det nå etter 3 år med dette nevnt over...

Setter pris på alle svar!

Skrevet

kan være stor mulighet for at det kan være grunnen til at du har fått det (om du har det), jeg selv fikk det etter mange år på p-sprøyte og på-av med p-piller. du burde bestille time hos legen for å ta hormonprøver, om du har forstyrrelser der så vil du få oppfølging. metformin er egentlig noe som brukes mot diabetes, men også for de med pcos. du burde også ta innvendig ul for å se om du har cyster på eggstokkene - metforminen tok knekken på mange av de hos meg. tror metforminen også skiller ut sukkeret en får i seg og hvis man går på lavkarbo så går man veldig fort ned i vekt. (kan variere fra person til person). og det igjen stabiliserer hormonene. er litt ute av metformin-verden for tiden, men slik funket de på meg;) lavkarbo er alltids en start;)

Skrevet

Så godt å høre at du ble frisk igjen Mrs.C :)

Tror nok p-sprøytebruken ødela litt ja. Kjente at den ikke var bra.

Følte du deg slik jeg beskriver eller? Får ikke sjekket noe hos legen nå, fordi jeg er gravid, men tror jeg skal få utredet dette når jeg er ferdig å amme. Da håper jeg hormonene er på plass. Hvordan fikk du dette påvist? Setter veldig stor pris på svar, for dette er en slitsom byrd som jeg vil bli kvitt :)

Skrevet

mange blir kvitt det etter graviditet også;) men du burde absolutt sjekke etter amming. jeg var hos legen fordi det tok så lang tid å bli gravid, og da fikk jeg først påvist cyster,så hormonforstyrrelser. hadde ingen aning om dette før jeg fikk beskjeden egentlig (men det ga meg forklaring på mye). jeg gikk opp 20 kg på 2 år (takk gud for at jeg var slank i utgangspunktet), sliten 24/7, noe uren hud, mye vann i kroppen (funket faktisk med vannutdrivende fra helsekosten). ingen gøy periode men som sagt, lavkarbo er en bra start;) d er viktig å finne gode oppskrifter slik at det ikke blir kjedelig - da sklir man fort ut=/

Skrevet

Jeg manglet eggløsning (hadde ekstrent uregelmessige sykluser, småblødninger, infertilitet etc) i ca 2 år. Ble tilslutt gravid og fødte et barn. Nå har jeg helt regelmessig 28 dagers syklus og positive eggløsningstester, så regner med jeg er "frisk" igjen. Har ikke fått noen behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...