Gå til innhold

Du som har kun ett søsken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang ønsket at dere var tre?

Hva er fordelene med å være to søsken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde vært veldig fint med et søsken til. Jeg og broren min går ikke overens - det har vi aldri gjort - så har aldri egentlig følt på det tette båndet søsken kan ha.

Fordelene med å kun være to er vel kanskje at vi hadde hatt mindre å rutte med om vi hadde vært flere.

Ellers ser jeg engentlig ingen store fordeler.

Skrevet

Tja, jeg har en storesøster så en bror eller lillesøster hadde jo sikkert vært ok:) Men det ikke noe jeg har savnet det altså, eller ønsket.

Skrevet

Jeg har en søster som er nesten 9 år eldre enn meg. Husker at jeg hadde veldig lyst på en lillesøster eller bror når jeg var mindre.

Siden det var så mange år mellom søsteren min og meg ble vi jo nesten som enebarn siden søsteren min flyttet ut tidlig.

Vi har et helt ok forhold nå, men hadde ikke mye glede av hverandre som yngre pga aldersforskjellen. Tror jeg hadde hatt glede av fler søsken selv om jeg ikke har lidd noen nød;)

Nå er jeg kanskje ikke rette person å spørre da vi har 3 barn;p

Men nå er våre barn snart 8, snart 7 og 2,5 år. De har alle 3 stor glede av hverandre!

Skrevet

Har en bror og jeg kan aldri huske at jeg ønsket flere søsken. Alle venninne mine hadde "bare" ett søsken og alle i familien hadde to barn så jeg tenkte sikkert aldri over det å skulle være flere enn to

Skrevet

Jeg har en bror som er 4 år yngre enn meg, vi har aldri "passet" sammen og begge har alltid ønsket seg flere søsken. Kanskje en av grunnene til at vi i dag har 5 barn hver.

Jeg kan ikke huske noen fordeler med å være kun to.

Skrevet

Jeg har kun en bror som er 9 år yngre enn meg. Har alltid ønsket at vi var flere, og nærmere i alder. Helt ærlig føler jeg meg nærmest som et enebarn, og missunner sterkt de som har store søskenflokker og som er gode venner.

Er det noe jeg skal gi mine barn så er det en god søskenflokk, minst 3 stykker, og de skal komme så nært at de kan ha glede av hverandre i oppveksten. Synes det er utrolig viktig.

Skrevet

Har en 5 år yngre søster. I voksen alder har vi fått en veldig god kontakt. Har ikke savnet flere søsken. Ønsker meg bare 1 barn selv.

Skrevet

Jeg har en 5år eldre søster og har aldri ønsket meg flere søsken. Vi kranglet nok så mye at det ikke var noe savn å ha flere og krangle med. Men tross all kranglingen, så har vi alltid hatt det bra sammen. Og nå som vi er voksene har vi ett kjempe bra forhold.

Vi er helt ulike, men har det veldig bra sammen pga våre ulikheter.

Siden meg og min søster var så ulike var det nok veldig greit å bare være to, ikke to jenter med normale jenteaktiviteter kan man si.

Skrevet

Morsom lesing!

Jeg og samboer er sterkt uenige om vi skal la det bli med to barn. Jeg har lyst på tre, han vil ha to.

Jeg vokste opp med fire søsken. Det var kjipt i barndommen, men i dag er det flott.

Skrevet

Vi er to søstre, og i oppveksten ønsket vi oss alltid en bror:) Det ble bare oss to da.

Vi har alltid hatt et godt forhold, og vi snakkes minst 1 gang per dag, enten på msn, melding eller tlf. Sitter ofte og chatter utover kveldene. Vi har samme type humor, og det er tydelig at vi har vokst opp i samme film, selv om vi også er ulike som typer.

Etter at vi er blitt voksne har vi ikke savnet flere søsken så langt. Tror kanskje et eventuelt 3. søsken hadde blitt litt utenfor vår lille klikk, hvis ikke aldersforskjellen hadde vært liten da...

Skrevet

Jeg hadde en søster som har bodd i samme hus som meg frem til vi ble voksne, og to søsken som har bodd på en annen kant av landet som jeg har hatt sporadisk kontakt med, så jeg føler at jeg bare har hatt et søsken.

Jeg har nok gjerne sett at vi var fler søsken. Da hadde det kanskje blitt litt mer liv og stemning hjemme. Jeg syns det var litt tafatt når vi feiret jul og slikt. Det var så lite liv fordi vi bodde kun med vår mor og hun var veldig rolig og gjorde lite ut av seg. Derfor har jeg lyst på fler enn to barn. Jeg vil at det skal være litt mer liv rundt veggene, og litt masse skravling og holoi rundt matbordet. Nå kommer jo ikke dette bare an på hvor mange søsken man er, men også hvordan man er som personer selvsagt.

Skrevet

Vi var to søstre med to års mellomrom. Har aldri ønsket meg flere søsken, hadde vi hatt flere søsken hadde det sikkert vært fint det også.

Vi er gode venner nå, og vi var gode venner da.

Skrevet

Hadde heller foretrukket å være enebarn.

Skrevet

vi var 3 tette + en attpåklatt..

har aldri ønsket det annerledes..

attpåklatten ble omtrent som enebarn og hun ønsket det aldri annerledes hun heller

Skrevet

Jeg har bare ei søster, hun er 3 år eldre enn meg. Vi var hund og katt hele oppveksten men nå er vi bestevenninner.

Har aldri savnet å være flere, og jeg vil selv ha to barn.

Skrevet

Jeg savner en nå, jeg og søsteren min har aldri hatt noe særlig godt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...