Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Gi meg noen stikkord på hva white trash er?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 uten utdannelse feit usunn røyker bleket hår tattoveringer alt for trange klær
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 feit usunn røyker bleket hår tattoveringer alt for trange klær sosialmotager og nyter det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 fake designervesker svær "bling" smykker (som er også fake) for mye sminke sosialklient
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Faen: jeg har utdannelse, er langtfra feit, meget sunn, røyker ikke, ikke bleket håret siden 80 tallet, ingen tattoo, altfor store klær Men jeg har da vært white trash, jeg er blitt oppdratt som en white trash. Saken er at jeg føler meg mye mer vel som hjemmeværende, fattig, slappe klær, være litt sleivete i språket og rampe mot borgerskapet. Jeg vil på harry campingtur neste sommer. Har mange barn, brøyter meg inn på buss med dobbelvogn og flere unger på slep, hjemmeværende og barna ser en god del på tv. Litt W.T. må jeg vel være?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #6 Skrevet 16. oktober 2010 Hva som regnes som White Trash er litt individuelt. Noen "kjennetegn" i mine øyne er: Lav utdannelse Ofte rasistisk og fordomsfull (og ja jeg vet det er å "kaste stein i glasshus" å snakke om andres fordommer i en tråd som dette) Amrikaniserte/poppisnavn på barna. Flere barn med flere forskjellige menn¨ Mødre som røyker, har for korte skjørt og tar med barna på det lokale storsenteret hver dag osv osv..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Nei, du er ikke white trash. Du er kanskje bare bitte litt lat, og så leter du etter en unskyldning.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 HI; ok, det var det jeg følte. For jeg føler meg som en white trash. På kjøpesenter et par ganger i uka med barnflokken, kjøper lite men ser mye, dårlig råd. Rasistisk er jeg ikke, har vært i forhold med alle kontinenter uten om asia og australia. Hatt sex med MANGE, det føler jeg teller opp på w.t. kontoen min. Meget harry oppvekst, med mye dop alkohol, rullings, (skikkelig rånemiljø) Har barn med 2 forskjellige menn. Litt W.T?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Ok. Litt da. Harry oppvekst synes jeg ikke har noe å si "man velger ikke sine lærere eller sine foreldre" hørte jeg en gang, så det kan man jo ikke noe for. Barn med to menn og kjøpesenter teller litt opp på W.Y kontoen din, den er grei:) Men du virker ikke som en ekte W.T i mine øyne altså, du er mer en"sympatisk harrymamma"
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 Vanskelig å definere i norge, begrepet blir brukt på den uutdannede, fattige hvite befolkningen i USA. De bor gjerne i trailercamps og har løs tilknytning til arbeidslivet. Levestandarden har gått i arv fra foreldrene, en er altså oppvokst i dette miljøet, ikke kommet dit på bakgrunn av finanskrisen el.l. Tror ikke vi har noen ekvivalent i norge, det må i så fall være hvite nordmenn i kommunal leilighet og sosialstønad som hovedinntekt, med uutdannede foreldre som også har vært uten arbeid i lange perioder i oppveksten til vedkommende. Personlig kjenner jeg en slik familie; mor som ikke har vært i arbeid siden hun var 16, fikk første barn (som alenemor) da hun var 19, nr 2 i et ekteskap som varte under ett år da hun var 22 og nr 3, 4 og 5 sammen med en tredje mann. Førstefødte jobber litt her og der, men er for det meste sykemeldt av mer eller mindre reelle grunner, nr 2 er alenemor med overgangsstønad og de 3 yngste bor på papiret hos mor, som mottar barnetrygd og bidrag, mens de reellt bor hos sin far (han betaler bidragene og godtar at de er registrert hos mor fordi han er redd for å miste dem om han protesterer, barna er hos moren ca 2 dager i uka). De leier leilighet og kjøper strøm på kontantkort. Moren mottar sosialstønad, og hennes høyeste ønske er en uføretrygd. I denne familien har jeg noe kontakt (venners venn) med nr 2. Hun greier seg nokså greit og er en hyggelig jente og såvidt jeg kan bedømme en god mor, men bærer preg av oppveksten og hun ser ikke noe poeng i å ta utdanning eller skaffe seg jobb og aspirerer vel til uføretrygd i likhet med moren sin.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #11 Skrevet 16. oktober 2010 Leste for en tid tilbake at selv i sosialdemokratiet og likhetsstaten Norge (hvor alle i utgangspunktet har like rettigheter og like muligheter)er det et problem at det å være avhengig av sosialen går i arv, ofte i flere generasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå