Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Alle bøkene omhandler søskensjalusi og det å føle seg utelatt når den lille kommer. Jeg var 7.5 da min søster ble født. Min onkel, psykologen, kom med et par av disse bøkene til oss. Plutselig behandlet alle meg som om jeg hadde noe i mot min søster. Som om jeg var sjalu og følte jeg ikek fikk nok av foreldrene våre sin tid og kjærlighet. Jeg hadde det ikke slik på noen måte, men følte at alle rundt meg mente at det skulle jeg ha. Jeg la alle andre enn lillesøster litt for hat jeg. Og så priset jeg meg lykkelig for at hun var født, så vi nå var to som sto sammen i denne sinnsyke familien. hehe Mitt råd er å ikke kjøpe slike bøker før fødselen. Ta en prat med barnet og la han/henne vite at det blir litt kaotisk i starten, og at det er lov å si fra med en gang om man skulle føle seg utelatt. For all del ikke skap noe hysteri rundt det å få et nytt familiemedlem. Det trenger ikke bli værre enn det er nemlig. Og for mange barn er det helt uproblematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå