mirijam Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 ..hva er "viktigst", riktig mat eller riktig trening? blir så forvirret, så mye forskjellige råd. Jeg er "slank" ellers, 170cm og 66 kg, men 95 cm på d bredeste over magen, som plager meg. har gått ned mye ellers på kroppen etter fødsel for 8 mnd siden, men magen blir ikke mindre. Har denne uka kuttet ut brød,spiser kun bittelitt pasta,poteter og ris.Vil dette hjelpe meg etterhvert? event når? Knekkebrød ok? Takknemlig for all hjelp!!
Gjest Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg sliter også med å gå ned rundt magen.....det eneste som funker for meg (som jeg ikke klarer) er å kutte ned på alt sukker (godterier) ellers, også spise vanlig sunt og mager mat. Spiser man grovt brøt og ikke for mye så er ikke det så farlig tror nå jeg. Det værste for min midje er SJOKOLADE.... det beste i hele verden med andre ord!!!!! Også kondisjons trening er effektivt for magefett. evnt gå raske turer.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 En blanding vil jeg tro? Trening er i hvertfall en god ide siden muskler gir resten noe å "henge" på. Ta sit-ups hver dag, ulike øvelser. F.eks 20 med bena i vanlig vinkel, 20 med fotbladene mot hverandre og knærne ut på sidene, 20 på skrå ene veien, 20 på skrå andre veien, og 20 med samlede bein og nesten rett ut og 20 der du vrir albu mot diagonalt kne. I tillegg kan rockering med vekter i hjelpe godt på, og ikke minst planken som styrker kjernemusklene. Jeg har gått masse inn i cm rundt magen med dette i hvertfall :-) Lykke til!
tante grusom master of law Skrevet 16. oktober 2010 #4 Skrevet 16. oktober 2010 Man kan ikke slanke seg kun ett sted, eller bestemme hvor man vil gå ned. Man må bare kutte ned på kaloriinntaket og trene, så vil også magefettet minske etterhvert. Kondisjonstrening er det som forbrenner mest kalorier. Løping er gratis og meget effektivt. Kombiner gjerne kondisjonstreningen med styrketrening. Dersom man har god kondisjon øker også hvileforbrenningen radikalt. Økt muskelmasse øker også forbrenningen, men ikke i like stor grad som kondisjonstrening.
hit og dit Skrevet 16. oktober 2010 #5 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg TROR at pilates er bra. Det er god trening som bygger god holdning. Jeg merker at jeg har bedre holdning etter å ha trent dette en stund nå. Jeg har ikke slanket meg, kun trent. Bedre holdning har gitt seg utslag i at jeg ser tynnere ut i midjen.
mirijam Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2010 Takk for mange gode svar! Tenker også at trening har mye å si, spesilet kondisjon. Men hva med kostholdet? Er lite karbohydrater spesielt lurt i forhold til magefett? og når kan en regne med å se at magen krymper litt...?
rima Skrevet 16. oktober 2010 #7 Skrevet 16. oktober 2010 Rockering? Er virkelig effektivt på magemuskler. Kjekt å få strammet opp litt
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 16. oktober 2010 #8 Skrevet 16. oktober 2010 Må bare signere tante grusom. Man kan ikke punktslanke. Det finnes dessverre ikke noen snarvei, kosthold + trening = resultat. Vær tolmodig. Det tar tid! Ville anbefale kondis (forbrenne fett) og styrke (stramme opp og definere, i tillegg til det tante grusom sier om at mer muskler gir økt effekt av kondistrening)...
♡ A & E ♡ Skrevet 16. oktober 2010 #9 Skrevet 16. oktober 2010 Merket litt forskjell på magen den tiden jeg spiste mindre snop og spaserte raskt (samtidig som jeg dyttet på vogn!) til barnehagen og til jobb/eller hjem. Så det er nok en kombinasjon av flere ting
Sweet Amber Skrevet 16. oktober 2010 #10 Skrevet 16. oktober 2010 http://iform.nu/kosthold/sunn-vekt/8-skurker-som-gir-kulemage
tante grusom master of law Skrevet 17. oktober 2010 #11 Skrevet 17. oktober 2010 Ja, det er fint å stramme opp litt, men det hjelper lite om musklene er stramme dersom det er ett fettlag over dem. Man kan dessverre ikke stramme opp fettet.
ellen-propellen Skrevet 17. oktober 2010 #12 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg mener å ha lest en gang at sukker (og dermed karbohydrater) lagrer seg først på magen. Selv om man ikke kan punktslankes,så vil du miste magefettet ved trening. Om det er det fettet du har ekstra da. Kondisjonstrening brenner fett raskest.Trener du styrke samtidig går det fortere. Når du trener situps så husk å tøye ut.Ellers kan du få "klumpete" magemuskler som står ut. Slike vil vi ikke ha:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå