Gå til innhold

Noen som har greie på katter her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens søteste katt på rundt 6 mnd.

Har blitt veldig glad i henne. Men i det siste har hun begynt og tisse inne! Selvom kassa hennes har ny sand.. Vi skal sterilisere henne om en uke. Er det like vanlig for jentepuser som det er for hannkatter og markere ser her og der?? Og vil det bli bedre etter steriliseringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noe en renslig katt begynner med bør hun øyeblikkelig sjekkes for urinveisinfeksjon. Det kan veldig sansynlig være det som gjør det.

Skrevet

Enten er hun nervøs fordi det har skjedd noe som hun ikke er vant med. (Ny hverdag, familieforøkelse osv)

Eller så er det for å markere territoriet sitt.

Tviler på steriliseringen vil ha en effekt.

Gni sitron på området der hun bruker å tisse og se om det hjelper.

Skrevet

Jentepuser markerer ikke. Enkelte kan tisse utenfor om de plutselig må dele kasse med en annen katt, men ellers er dette tegn på at katten feiler noe.

Skrevet

Jeg har selv 2 jente puser <3

de markerer ikke nei..

å det hjelper å sterilisere katten :)

men ta katten i nakkeskinnet akkurat i det hun har gjort ifra seg i huset, kjeft på henne (si "FY" eller "IKKE LOV!") å sett henne i fraktekassa i 5-10 minutter.

Da kjønner katten at den har gjort noe galt,

fortsett med det og etter hvert vil den kjønne at det den gjør er galt.

Det fungerte på den forrige katten min :)

Skrevet

Det har ikke skjedd noe nytt her hjemme.

Hun har tissa i senga vår to ganger nå på ganske kort tid, og idag tissa hun i bagen til samboeren min. For en stund siden tissa hun i en annen bag. Hun har katteluke og kan gå ut og inn så mye hun vil..

Men er nesten ikke ute.. Det skjønner jeg heller ikke, hvorfor hun ikke går ut og tisser. Jeg har satt kattekassa hennes ut nå. satte henne oppi der istad, og da rota henne rundt oppi der en stund. Hvordan skal jeg få henne til og gå på Do ute? Å det og være ute litt mer? Hun er aldri ute mer enn 5-10 min av gangen, ikke det en gang..

Skrevet

Hadde det sånn med forrige pusen min. Senga, klærne, bager og altmulig ble tisset på. Prøvde å oppdra,men hjalp ikke. Snakket med en "ekspert" på katteatferd som hevder at det er en slags markering, men ikke slik som hannkattene driver med.

De tisser på ting som det lukter av eierene for å blande luktene. For kattene er visst det en måte å si "sammen står vi sterkere".

Vi klarte aldri helt å få orden på det der, men det ble bedre når pusen ble eldre, og når vi steriliserte henne når hun var litt over året så hjalp det veldig, men hun gikk fort tilbake til de gamle stedene dersom det bare lå en drittklatt i kattekassen f.eks.

Så jeg tror sterilisering vil hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...