Mammat3små Skrevet 16. oktober 2010 #1 Skrevet 16. oktober 2010 Hva var grunden til at dere fikk innviglet? Hvor lenge etterpå kan man gå selv? Å hvordan er egentlig barselstiden etter et KS? sånn den tiden kroppen bruker på å bli seg selv igjenn...
Raych Skrevet 16. oktober 2010 #2 Skrevet 16. oktober 2010 Hos meg var det medisinske grunner. Jeg fikk velge selv. Jeg var oppe og gikk på do samme kveld. Gikk som vanlig dagen etter. Barseltiden var helt fin. Hadde ingen smerter og trillet lange turer fra dag nummer 5. Var i full trening ca 5 uker etter fødselen. Da trente jeg både styrke, aerobic annen kondisjon 5-6 dager i uka. Jeg følte at jeg var helt meg selv igjen etter ca 3-4 uker etter begge mine ks.
varuna Skrevet 16. oktober 2010 #3 Skrevet 16. oktober 2010 dette er veldig forskjellig fra person til person. jeg har tatt ks med begge mine pga langt over termin og kur virket ikke på meg.med 1.mann mistet jeg mye blod var nede i 7,4 i blodprosent.(skal være 13) lå til sengs og hadde mye vondt og fryktelig å reise seg!!!! måtte ha hjelp i 2 dager etter snittet bare for å komme meg på do.skikelig pyton.såret verket i ukesvis og på 6 ukers kontroll var det enda vondt men jeg klarte å gå små turer med vogna.etter ca et halvt år følte jeg at det begynte å gå greit.såret var ok og hadde ikke vondt i forbindelse med ks. med nr 2 gikk det litt lettere.mistet ikke så mye blod og var på beina etter1 døgn og etter noen smertefulle turer opp og ned av senga så klarte jeg meg tålig greit alene.da gikk det ca 2 mnd før jeg følte meg like pigg som etter 6 mnd med 1.mann. nå venter jeg nr 3 og må ta ks pga 2 tidligere ks.håper det går enda bedre denne ganga
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. oktober 2010 #4 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg hadde hastekeisersnitt med tulle 2. Kom meg mye lettere en med tulle jeg fødte vanlig. Dagen etter var jeg oppe gikk tur rundt i koridorene. Gikk også en tur i kantina =0). Hadde ikke smerter en eneste dag.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 17. oktober 2010 #5 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg hadde hasteKS, ikke planlagt. Ungen ble født rundt midnatt, morran etter kl 9 ble jeg tvinga opp av senga og på do. Fikk hjelp til det altså. Første stellet den morran tok barnepleierne, men etter det skifta jeg på bebisen selv, og jeg kom meg opp av senga med littegranne strev allerede 12 timer etter inngrepet. Jordmora som var med på første del av fødselen, før det ble ks, fikk sjokk da hun så meg oppe den dagen, men det gikk helt fint. Jeg fikk også litt kjeft for at jeg ikke ba om hjelp til å skifte på babyen. Jeg hadde ingen problemer i det hele tatt i barseltiden. Litt stikninger i sårområdet hvis jeg gikk fort i de seks første ukene. Og jeg hadde jo magemuskler som ikke fungerte også i starten, men det skjønte jeg etterhvert at var vanlig også for de som har født vaginalt. Men det ett lite problem, at melkeproduksjonen ikke kom igang før etter ganske mange dager så måtte til med MME fordi babyen gikk så mye ned i vekt, visstnok vanlig med ks, men like leit for meg for det om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå