Gå til innhold

Hva er IKKE akseptabel grunn til å ta abort?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som mange har sterke meninger på hva som er god nok grunn til å ta abort. Det jeg da lurer på er hvilke grunner til å ta abort dere mener ikke er akseptable eller gode nok?!!

Hvem skal i såfall bestemme om grunnene er gode nok til abort eller ikke? Legen, staten, samfunnet, venner/familie?!

Hva mener dere som er mot abort eller har sterke meninger innenfor dette?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man er for langt på vei til at det er lovlig.

Samfunnet har allerede bestemt hva som er god nok grunn og ikke.

Skrevet

Tror ikke du helt oppfattet poenget mitt 09:01.

Det finnes regler ja, men det er ikke alle som er enige i disse reglene, og synes det er for lett å ta abort. Og da vil jeg gjerne hvordan de mener det skal være!

Det er mange som er i mot at folk tar abort uten det de mener er god nok grunn, og da lurer jeg på hva folk mener ikke er god nok grunn til å ta abort?!

Skrevet

Så lenge valget tas av kvinnen selv, så er det jo opp til hver enkelt.

Jeg har min klare personlige mening, og vet at jeg ALDRI hadde gjort det.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å bruke abort som prevenjonsmiddel...

Skrevet

Jeg mener at det ikke finnes noen god grunn til abort.

Skrevet

Jeg svarte jo på hva jeg mener er en ikke-akseptabel grunn: At man er for langt på vei til at det er tillatt.

Jeg er også enig i at det er en samfunnsmessig avgjørelse hvilke medisinske inngrep leger skal tillates å utføre, men jeg er personlig lett uenig i den norske konsensusen. Jeg synes abort burde være fullt tillat inntil seksten ukers svangerskapsvarighet, siden det i praksis er ca slik allerede - da blir nemndsbruken meningsløs.

Det er forøvrig synd at adopsjon er så lite utbredt i Norge. Der har USA fått til en del bra.

Skrevet

...hva skulle man ellers bruke det som? Det er jo per definisjon som forhindrer (preventerer) at det fødes et barn.

Skrevet

Jeg syns ikke det er noen gode grunner for å ta abort med unntak av voldtekt eller incest.

Jeg skulle ønske at adopsjon ble mer utbredt i Norge,og det vil det ikke bli når man tar så lett på abort samt utvider abortgrensen for å gjøre det enklere.

Skrevet

I USA venter adoptivforeldre på gravide tenåringer å føde som gribb venter på løver å bli ferdig med å spise zebraliket. "Snatched wet from the womb" er et vannlig uttrykk. I USA gjør de ingenting for at familier skal holdes sammen, at jenter/kvinner i "vanskelige" situasjoner får beholder barna sine allikevel som man gjør i Norge og mange europeiske land.

Skrevet

Og heller ikke sykdom hos mor eller fosteret for den saks skyld?

Skrevet

ikke engang om man er blitt voldtatt eller misbrukt o.l??

Skrevet

Joda, men noen driter i å beskytte seg eller ta sikkerheten på alvor, for det er jo "bare" å ta abort. Tror det er det som menes med preventsjonsmiddel....??...

Skrevet

Det er SELVFØLGELIG den gravide som bestemmer dette. Å stå som en moralens vokter, med "du burde ha"-pekefingeren og hevde at noen andres grunner for et slikt valg ikke er akseptabelt blir bare patetisk oppførsel. Ta deg sammen. Lev ditt eget liv.

Skrevet

Ok, får forklare litt dypere da. Jeg synes ikke det er greit å bruke abort som eneste prevensjon når man er seksuelt aktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...