Gå til innhold

utregning av barnebidrag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har datteren hans mye her hos oss, men problemet er at samværet må planlegges siden det er mange mil. Vi prøver hver ferie/langweekender når det passer og ellers annenhver jul/nyttår/påske etc. Men familien til mannen min som bor i nærheten av barnet de har barnet mye (tante, onkler, besteforeldre) de bringer og henter barnet og har det mye hos seg med overnatting.

Barnemor maser på det nøyaktige samværet (antall netter etc) i håp om å få mer barnebidrag, og hele tiden er på NAV for å endre samværet (men bli heldigivs ikke endret siden det er i samværsklasser til-fra visst antall netter og ikke bare utifra en og en natt. Hun maser om dette hele tiden ( ifjor hadde vi barnet to dager mindre enn avtalen (baah to dager?? ), men utifra samværsklassene så utgjorde det ingen endring på barnebidraget, noe hun satset på..) Vi har barnet totalt ganske mange uker i året. Koselig :)

Men her kommer det jeg lurer på. Siden mannen min sin familie har barnet så mye som de har (utgjør vel 1-2 uker til sammen på en måned) skal de ukene regnes med i i forbindelse samværet som fastsettes i barnebidraget? At fars samvær + fars families samvær skal regnes og ikke bare fars samvær når barnebidraget skal reguleres?

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...