Gå til innhold

Her kommer visst min fødselshistorie også :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke tenkt å skrive noen fødselshistorie, for jeg var så glad for å være ferdig med hele fødegreia, men en liten uke etter fødsel så er jeg stadig innom her på 3tri og leser, og behovet meldte seg for å skrive min egen historie, så here goes:

Forrige torsdag 9 dager før termin:

Våkner uthvilt klokka åtte om morgenen med noen ubestemmelige murringer i ryggen. Går i 2-3 timer og kjenner litt på disse "Hmmm, de blir da vitterlig litt vondere for hver gang.. Kan det være?? Neeeei, sikkert ikke"

Legger meg og hviler litt, og leser ei bok, og murringene forsvinner. "Akkurat ja, bare kynnere, da kan jeg jo liksågodt sove litt da" tenker jeg både litt snurt men også lettet, og sover en times tid.

Når jeg våkner er murringene tilbake. Går bare en liten halvtime før jeg innser at de kommer regelmessig, og begynner å gjøre mer og mer vondt. Ringer mannen som er på jobb en halvtime unna og informerer om begivenhetene, han ber meg sjekke med sykehuset (som ligger en halvtime andre veien igjen) før han eventuelt drar.

Begynner nå å bli litt småstresset, og rigger meg til på rieteller.no for å ha noe håndfast å vise til når jeg ringer. Fasiten der viser 3 rier på 45-50 sek med 6-7 minutters mellomrom, og jeg hiver meg på telefonen til Føden. Treffer en hyggelig jordmor som riktignok ikke tar meg seriøst før jeg sier jeg er andregangs med beskjed om å komme tidligere inn denne gangen enn forrige..

Mens jeg tripper rundt hjemme og organiserer barnevakt og venter på mannen (som seff ALDRI kommer føles det som) så kommer riene tettere og tettere. På vei inn til sykehuset er det 3 minutter imellom og det gjør ganske vondt, og jeg ber til høyere makter om at det virkelig er fødsel og maaaaange cm når jordmor skal sjekke åpningen - og joda 4 cm, og vi får føderom og er igang!

Får klyster før jeg får lagt meg ned på senga omtrent, for jm føler på seg at dette vil gå fort.. Henger over prekestol og skrivebord og okker og stønner, får lystgass som hjelper litt, og kjenner at det begynner å dra seg til. Får akupunktur og varme omslag på magen, og når jm foreslår badekar blir jeg veldig glad for det har jeg store forventninger til - men blir skuffa. Synes ikke vannet er varmt nok til å lindre, men får ikke lov å ha det varmere enn det er.

Nå er riene så vonde at jeg begynner å få panikk og mister kontrollen, ynker meg og klager og hyler, men drar meg raskt ut av karet når hun sier "nå venter vi egentlig bare på at du skal få pressetrang, så er det snart over" Slenger meg på senga for sjekk, livredd for 5 eller 6 cm, og presterer å bli skuffet over 9 cm.. "høh, ikke mer liksom?!?" :P

Må plutselig presse, og prøver å være flink og gjøre som jm sier ang pusting og whatnot, men tror ikke jeg får det til, men så sier hun "på neste press kommer hun" og jeg hyler "pøh, det er løgn, det sa de i en halvtime forrige fødsel". Men jammen hadde hun ikke rett, babyen kom pent og pyntelig ut og påførte mammaen sin bare skrubbsår som ikke måtte sys engang!

Fra jeg kom inn med 4 cm til hun var ute gikk det 2 små timer, en stor liten jente på 3265 gram og 49 cm :)

Nå har vi vært hjemme en uke, og koser oss masse. Hun sover riktignok omtrent 22 timer i døgnet, men er frisk og fin, og storesøster på 2,5 år er så stolt og flink og passer på :)

Hmmm, ble visst litt langt dette, får runde av med å takke for meg her på 3tri, og ønske alle lykke til med det nært forestående! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe;)

Fin fødselshistorie, måtte smile litt gjenkjennende:D

Gratulerer masse med Lillejenta!!

Skrevet

Hurra, så moro, gratulerer! Høres jo ut som en lek å føde, slik du beskriver ;)

Skrevet

Først og fremst; gratulerer masse med lille jenta :)

Er virkelig glad du skrev historien din, jeg likte veldig godt å lese den og siden jeg er førstegangs syns jeg det er fint å lese hvordan det begynner hos andre sånn at jeg vet hvordan det kan starte hos meg også.

4 uker til termin for min del men håper jo at lille tassen kommer litt før :)

Kos deg masse hjemme med dine to små og takk som delte erfaringer :)

Skrevet

Gratulerer med prinsessa og veloverstått fødsel...

Lykke til videre :)

Skrevet

Gratulerer med jenta:) Flott historie også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...