Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg fikk påvist celleforandringer på etterkontroll etter fødsel. Fikk da beskjed om å komme tilbake for nye prøver (biopsi?) Fikk svar på de, da måtte jeg koniseres, fordi jeg hadde moderate og grove forandringer. Jeg ble livredd og tenkte på dette hver eneste dag, tenkte selvfølgelig det værste, trodde nesten at jeg skulle dø! Har forstått litt mer rundt dette nå, og tror veldig mange blir unødig bekymret, selv om man for all del skal ta dette alvorlig også. Jeg har alltid gått til kontoller og sjekket meg, men man tenker sjelden over ting så lenge tilng er ok. På svarene etter konisering fikk jeg beskjed fra min gynekolog om at prøvesvarene var veldig fine, og at jeg kunne ta det helt med ro. Det sto at det ikke var funnet noen forandringer, og at disse evt var fjernet ved biopsitaking. Det sto også at ingen hpv forandringer, og ingen patologiske funn. Hva betyr dette??? Er da dette hpv viruset ute av kroppen min eller? Jeg tenker fortsatt litt på dette, og er redd for å oppleve dette på nytt igjen. Jeg skal nå ta celleprøve hvert år. Kan jeg nå leve et normalt samliv med mannen min, jeg bremser dette litt om dagen føler jeg. Jeg må få dette ut av hodet mitt, men det kverner fortsatt litt rundt i hodet dessverre. Samtidig har jeg snakket med mange nå etter at jeg har vært igjennom dette her, som er konisert, Ingen av de har hatt problemer i etterkant. Jeg er også ferdig med barn, så dette med evt for tidlig fødsel bekymrer meg ikke. Jeg er bare redd for å få det igjen.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2010 #2 Skrevet 29. desember 2010 Svarer selv det er gammelt. Jeg hadde grad 2, og opererte i jan 2007. Har tatt prøver hvert år, jeg tok faktisk 2 i året første 2 årene. Har hatt en graviditet etterpå, tvillinggravid fikk ikke forandringer da. Ei venninne fikk grad 3 for mange år siden, ble operert men fikk det igjen flere ganger. De fjernet mer og mer og nå er det mange år siden hun har hatt noe. Ha sex som normalt har ikke noe å si. Mitt råd er at du alltid tar hyppigere kontroller enn hvert 3 år, da jeg hadde forandringer hadde det gått under 2.5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå