Gå til innhold

"Tvillingmoren" i India

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter min er det denne kvinnen har gjort et overgrep mot barna og hun burde heller få straff enn belønning. For å ha brutt loven faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du en idiot. For hun har ikke brutt noen lov.

Skrevet

Ikke det? Hvorfor får hun ikke da barna med seg til Norge? Hun har uansett lovverk satt disse barna i en meget uheldig situasjon, og det er et overgrep mot dem, etter min mening.

Er det normal folkeskikk å kalle folk for idioter? Håper du aldri blir mor selv.

Skrevet

Hun får ikke barna til Norge fordi norsk og indisk lov ikke er samkjørt, men det stemmer som annie sier at hun ikke har brutt noen lov. I India er det hun har gjort lovlig, og det ble gjort i India. Norge anerkjenner ikke indiske regler rundt dette, og barna er dermed norske etter indisk rett, men indiske etter norsk rett. Dermed faller de mellom to stoler, noe surrogatbestilleren burde ha forutsett.

Skrevet

Jeg kaller idioter for idioter, ja. Og det står jeg for. Kan også utdype hvorfor jeg synes du er en idiot. Det er fordi du ikke begriper at selv om hun ikke får med barna til Norge, så er ikke det hun har gjort straffbart. Det er ikke forbudt for nordmennå kjøpe egg eller sæd i utlandet, eller å benytte donor. Derimot finnes det i Norge ganske strenge regler for hvem som regnes for barns foreldre. Barnets mor er den som føder barnet. Det ble åpnet for at hun skulle få ta barna med fordi hun hadde biologisk tilknytning til dem, men så viste det seg at hun ikke hadde det. Absolutt dumt, men ikke ulovlig.

Men mest av alt kaller jeg deg vel idiot fordi jeg synes du virker som et grusomt menneske blottet for medfølelse og muighet til å leve deg inn i et annet menneskets lidelse.

Skrevet

Din jævla paragraf rytter.. Hvor er medmenneskeligheten din?Er du en av disse som MÅ oppleve noe, for å være i stand til å sette deg inn i en gitt situasjon? Enten er du en tørr gammel jurist, en barnløs kvinne eller rett og slett bare blottet for empati og medfølelse.

Skrevet

Takk :)

Men dette skulle hun da ha undersøkt før hun fikk disse barna? Heller fortsatt veldig sterkt mot at dette er et overgrep mot barna, uansett lovverk.

HI

Skrevet

Ja, det burde hun undersøkt.

Hennes beste løsning nå ville være å spore opp sæddonoren om det på noen måte lar seg gjøre og gifte seg med ham. Da vil han kunne få farskap etter norsk lov, innvandre som ektefelle og hun vil kunne stebarnsadoptere og skille seg. Det er dog gode muligheter for at UDI vil være en anelse skeptiske til hvorvidt ekteskapet er reelt.

Skrevet

Jeg har medfølelse for disse stakkars barna, som i utgangspunktet skulle sluppet å bli født.

HI

Skrevet

Denne damen mangler tydligvis noe i hodet sitt, etter 10 mnd i Kina bør hun vel snart finne seg til rett. Det eneste som knytter henne til barna er omsorgen hun har hatt i 10 mnd og pengene hun har betalt. Snakk om bortkastet penger.

Skrevet

22.14: Det svaret var så dumt at det egentlig ikke fortjener et svar. Men jeg svarer allikevel at det som knytter dem sammen er akkurat det samme som knytter sammen andre mødre og barn, bortsett fra felles gener. Og så er det lurt å sette seg såpass inn i en sak at man vet hva man snakker om, for eksempel at hun må reise ut av INDIA til jul, og at barna da vil havne på et indiske barnehjem.

Skrevet

Men de ER født. Og de har en mor som ønsker seg barn mer enn noe annet.Det finnes nok av uansvarlige mødre som forbanner sin egen graviditet.Men når grenser krysses og lover blandes handler tydeligvis ikke lenger om mennesker. Tarvelig, rett og slett.

Skrevet

Huff, jeg synes det er forferdelig at hun ikke får ta disse barna med seg hjem. Det gagner absolutt ingen, slik det er nå. Barna er jo født. Får vondt i meg av dette.

Skrevet

Nå har riktignok ikke Ann-Karin Volden brutt noen lov, heller omgått lovverket og "kjøpt" barn i India. Kanskje barna burde få komme til Norge, men ikke til henne... Sorry mac, men når du leker leken, må du tåle steken. Og nei kjære bimmere/dibbere, det er ingen menneskerett å få barn. Noen ganger bør man kanskje la naturen gå sin gang og la vær når det ikke skjer naturlig, så kan man heller adoptere en av de mange foreldreløse barna som allerede finnes i stedet for at man av egoisme (ja, det mener jeg faktisk!) kjøper seg livmor, sperm og egg i et annet land. Jeg synes forøvrig det er like egoistisk at folk kun kjøper en av delene... Problemet er vel at vi har ganske strenge adopsjonsregler og i dette landet?

-Don't shoot the messenger-

Skrevet

Synes det er helt latterlig at de stakkars barna må lide fordi mammaen handlet idiotisk.

En mamma uten barn tror jeg er villig til å gjøre ganske så mye for å få et barn. Spør ufrivillig barnløse..

Og hun skader da ikke barna!! Hun elsker dem og ønsker å gi dem et godt liv i Norge., De har det uansett best sammen med mammaen sin her i Norge.

Synes dere er hjerteløse og lite empatiske...

Skrevet

Hun har satt både seg selv og guttene i en utrolig vanskelig situasjon..

Men jeg synes ikke at hun skal få lov til å ta de med seg til Norge. For jeg synes ikke barn skal være en handelsvare, og jeg synes heller ikke at rike kvinner i vesten skal kunne kjøpe seg livmor av fattige kvinner i India, som utsetter kroppen sin for slike slike graviditeter av pengenød.

Det er menneskehandel!

Skrevet

Norges lover er helt IDIOTISKE .

I mange andre land er dette lov og Norge er et U LAND når det kommer til surrugat ol.

Skrevet

Du syns det er helt på sin plass at en enslig 41 år gammel kvinne plutselig finner ut hva hun har gått glipp av, og setter igang barneproduksjon nede i India?

Skrevet

Du nn 01:10; En mamma uten barn, hun er faktisk ikke mamma... Hvis denne dama får med seg tvillingene til Norge, så er det jo fritt fram for andre å gjøre det samme. Det er strenge regler for adopsjon i Norge, og hun her, hun trodde hun hadde funnet en mulighet til å omgå reglene. Hun har også løyet til myndighetene ang biologisk tilknytning. Så dette, som kunne vært snakk om hennes biologiske barn, er jo rett og slett en vanlig adopsjonssak... Skal norske par, eller enslige, bare kunne reise verden rundt og shoppe barn? Bare fordi vi er "rike" (altså i verdensmålestokk)?

Jeg er for å kunne adoptere, og for meg må gjerne lesbiske, homser og enslige få lov til det. Men da bør de adoptere allerede eksisterende barn, ikke få produsert sine "egne"...

Skrevet

Biologisk tilknytning til mor har jo ingenting å si i følge norsk lov, så det er tullete å trekke inn dette som et argument (og ikke minst tullete av Bufetat å påstå at de ville kunne fått til en ordning om barna var biologisk hennes).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...