Gå til innhold

hvor lenge blir en test positiv etter prov.abort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

var 11 uka da..18 daga siden jeg tok aborten,og testen er like positiv enda..blir den det i mange mnd elle??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 uker er vanlig, men det avhenger nok av hvor langt du var på vei. Her var testen negativ etter ca tre uker, men jeg var bare fire uker på vei.

Skrevet

ok..går vel ikke an og bli gravid da,om man har disse hormonan i seg? har ikke hatt sex etterpå enda da..

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen. Hvis du ikke vil bli gravid, er du nødt til å bruke prevensjon.

Skrevet

Jeg var 8 uker på vei da jeg tok medisinsk abort, hcg var ute etter ca en uke bare (sansynligvis lavt hcg fra før da pga noe galt med fosteret, men dog), og jeg fikk mens på dagen 4 uker etter jeg tok tablettene (hadde EL mellom). Du får normalt sett EL 14 dager etter at hormonene er ute av kroppen, deretter mens som normalt, om du ikke blir gravid i mellom da. Lykke til.

Skrevet

Du tok provosert abort for et par uker siden i uke 11 og du VIL bli gravid igjen? Hvorfor tok du abort da?

Skrevet

Jeg er ikke HI, men jeg som var 8 uker på vei. Det er ikke alltid en provosert abort er ønsket... Det kan jo være at det er noe alvorlig galt med fosteret, eller at fosteret er dødt uten å komme ut av seg selv. Eller som hos meg, det var ikke noe foster der i det hele tatt, kun fostersekk og morkake. Skulle jeg båret på dette i kanskje flere mnd om ikke kroppen min klarte å rydde opp? Heldigvis mente legen min at jeg skulle få slippe det, så jeg fikk ta abort. Og er nå i full prøving igjen.

Skrevet

for vi fant ut på u l at dette var nok det beste..det var noe galt:(

jeg har lyst og bli gravid ijen fortest mulig..savne gravidmagen:/

men det kan jo ta sin tid da..når hormonan går sent ut av kroppen.

hi

Skrevet

så det går ikke an at jeg har eggløsning enda,iom jeg hrhcg i kroppen enda?

Skrevet

Da og forstå. Trodde ikke man kalte det provosert abort.. Har hatt utskrapning flere ganger, hvorav en av gangene var et såkalt unormalt svangerskap og måtte derfor avslutter og til utskrapning. Heldigvis ble det oppdaget tidlig (uke 10) Det står ikke at det var en provosert abort i papirene mine...

Trist at du måtte avbryte svangerskapet...

Klem

Skrevet

Provosert betyr jo bare at man må ha hjelp til det, det finnes bare to typer abort: provosert (igangsatt) og spontan (som i nettopp spontan). Så om man har hatt utskrapning eller tatt tabletter for å sette igang en abort så er det provosert, uansett hva om det er ønsket eller ikke.

(ikke HI)

Skrevet

Nei man får ikke EL før hcg er ute. Få tatt blodprøve hos legen over helga for å sjekke. Tar gjerne litt lengre tid når man er lengre på vei pga man har fått mer hcg enn om man ikke er så langt på vei. Når hcg er ute (neg test, eller blodprøve hos lege) går det gjerne 1-3 uker før EL kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...