Gå til innhold

Men herregud da, dere som velger å ikke amme;

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva annet velger dere bort for deres EGEN skyld??? Kos med barna? Lek og samspill? Har dere dem i barnehage fra de er 9 måneder for å få tid til dere selv?

Det er meningen at vi skal amme, vi er slik utstyrt fra naturens side! Pupper er ikke sex-leketøy! Bli voksne, egoister.

(og da snakker jeg ikke til de som ikke kan amme, men de som velger det bort!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgte å ikke amme fordi jeg ble tappet for energi, i dårlig humør, deprimert. Alt ble så mye bedre med hele morstilværelsen når jeg sluttet å amme, og dermed følte jeg meg også som en bedre mor. Jeg fikk også en mer fornøyd baby av å slutte og amme. Det var egentlig for alles skyld at jeg sluttet.

Jeg blir nok å amme nestemann en liten stund, selv om jeg hadde veldig dårlig erfaring med nr. 1, men jeg kommer ikke til å la det gå så langt som sist om det ikke går seg til med tiden.

Det hadde absolutt ingenting med puppefasong eller mer fritid å gjøre.

Skrevet

Du syns du hadde et kløktig innspill nå, HI?

Amming kan erstattes lett og greit, det kan ikke det andre du nevner.

forøvrig er det mye forskning som nå tyder på at amming er oppskrytt hva næring gjelder. Det er ingen flaskebarn som sliter verken som babyer eller senere.

Skrevet

Kva har vi med andres valg og gjere ?

Dei er info om det og kva har vi med det og gjera

Skrevet

Synes innlegget ditt var upassende her inne HI. Vi sitter mange med forskjellige grunner til å ikke ønske å amme tross i at vi egentlig har full mulighet til det. For min del er det svangerskapsdep, jeg ønsker heller at barnet skal få en god start i livet uten en mamma som griner og har det skikkelig vondt med seg selv fordi hun blir presset til å amme. Alle barn reagerer på miljøet rundt seg uansett alder. Her i landet er ammepresset ALTFOR stort. Jeg tør ikke si til noen av venninnene mine en gang ennå at jeg ikke ønsker å amme, jeg vet jeg hadde blitt halshugd. Jeg synes dette bør få være opp til hver enkelt mor å bestemme om hun ønsker å amme eller ikke. Første barnet mitt fullammet jeg i 12 mnd, men denne gangen har jeg fått helt sperre. Jeg synes mødre som ikke ønsker å amme skal bli møtt med like stor respekt som ammende mødre blir.

Skrevet

Det er meningen at vi skal amme sier du, vi er utstyrt slik fra naturen sin side. Er det også meningen at vi skal utsette oss for unødvendige kirurgiske inngrep og pumpe og heise opp puppene etter ammeslutt? Det er jo trenden her på dib. Er ikke det egoistisk da? Å bruke 50 000 på noe som heller kunne kommet barna til gode. Tragisk.

Skrevet

Jeg tror det er mye egoisme ute og går.

Også gir mange opp veldig lett. Amming er vondt og slitsomt, men det blir bedre og lettere etterhvert.

Det er klart det er slitsomt å ha en liten baby. Når man vet at morsmelk er det absolutt beste for barnet, så kan jeg ikke forstå at ikke alle ønsker å gi dette til sitt barn.

Må selvfølgelig understreke at jeg IKKE mener de som har forskjellige gode grunner for å slutte. Bare de som VELGER å ikke amme, fordi det blir for SLITSOMT.

Skrevet

Det var da voldsomt til argumentering...

Jeg valgte å ikke amme.

Fordi, for det første at jeg ikke tror ammemelken er som gull.

Med flasken så får jeg en garanti at babyen får i seg alle næringstoffene det trenger.

For det andre, så tror jeg at god søvn det første året er det viktigste.

Dette er noe som jeg tror på.. Du kan argumentere mot meg til du blir lei, og vise meg 1000 vis av internett linker som viser at jeg tar feil. Men jeg gjør ikke noe ulovlig ved å ha denne "troen" om du vil, og kommer ikke til å forandre mening på det.

Og ja jeg kunne amme. Og har høy utdannelse.

Skrevet

"Med flasken så får jeg en garanti at babyen får i seg alle næringstoffene det trenger." Og det gjør du ikke med morsmelk?

Du høres bare ut som en super-egoist.

Skrevet

Du skal få lov å tro akkurat hva du vil. Har aldri sagt at du gjør noe ulovlig.

Jeg bryr meg egentlig heller ikke om at du velger å gi barnet ditt det nest beste alternativet, fordi du ikke orker å stå opp om natta. (ref. deg selv om at god søvn er viktig).

Og hva betyr det at du har høy utdannelse? Nada. Du utviser jo tydelig dårlig dømmekraft.

Skrevet

hei.

jeg ammet ikke mitt barn. men jeg er fullt enig i at man burde amme, og at dette er det beste for barna. Det er to ting som er viktig med morsmelken, det er immunforsvaret, barna bli mindre syke ved å få morsmelk. barna blir vist også dummere om de får morsmelkerstatning. ..

vell, jeg har et barn på 2,5 år. Som fikk morsmelkerstatning fra hun var nyfødt. Hun har pr dags dato hatt feber en gang, og vert forskjølet en gang... ikke mye syk altså, forhold til mangen andre. og i tillegg har de i barnehagen sagt at hun er veldig skarp, og at hun burde blitt overført til de eldre barne, for å utvikle seg mer. slik at utviklingen hennes ikke stopper opp..

å velge å ikke amme har ikke noe med å få mer fri , eller noe dere andre faktisk ikke skal bry der med!! slutt å bry dere om hva andre gjør å ikke, bry dere heller om deres egne barn!

Skrevet

det er det faktisk ingen garanti for. Noen babyer legger ikke på seg, men går faktisk ned i vekt pågrunn av for lite næring gjennom morsmelken.

Skrevet

Jeg er gravid og har ikke barn, men jeg skjønner godt de som ikke velger å amme. Jeg tror ytterst få velger å droppe amming for å se bra ut. Men ut i fra det jeg har hørt, så er ikke amming lett. Etter man har født, så har man kanskje kroppslige plager, og i tillegg så er det nytt og man blir sliten.

Jeg må ta si det er bedre at en mor bruker morsmelkerstatning og har energi til barnet, enn at man ammer og ikke orker å ta seg av barnet sitt.

Du HI synes jeg er trangsynt. Tror du prøver å provosere litt.

Har du i det hele tatt ammet eller HI? Jeg som aldri har født et barn, har bedre forståelse for deg, enn hvorfor enkelte velger å ikke amme.

Skrevet

Hva i all verden er grunnen til å slite seg ut, om man ikke trenger det?! Hvis noen blir psyksik og fysisk sliten av å amme, så har de all grunn til ¨droppe det...Når det finnes andre løsninger, så hvorfor ikke bruke de?!

Skrevet

Selvfølgelig så er det viktigste god søvn for babyen.

Hvis moren har mangel på et vitamin eller mineral, så vil jo selvfølgelig babyen også få mangel på dette.

Det er ikke alltid like enkelt å vite om man faktisk har mangel på det.

At det er naturlig å amme, betyr ikke at amming er best.

F.eks så er ikke immunsystemet til mennesket optimalt. Den klarer til en viss grad å bekjempe virus, men kommer ganske til kort for mangen bakterieinfeksjoner.

Vi har kun to sett med tenner som fornyes over årene - ideelt så må jo det optimale være å fornye dem etterhvert som de råtner og detter ut

Ammemelken gir et minimum av hva man trenger for å overleve, men systemet er ikke perfekt..

Skrevet

Hvis moren mangler vitaminer eller mineraler, så mister hun melka. Det er syltynne argumenter du kommer med. MM er best.

Skrevet

22.58: Det er det dummeste jeg har hørt! Jeg var lav på både B12, jern og zink, men melk hadde jeg. Og du snakker om syltynne argumenter?

Skrevet

Jeg må nesten le av deg.. Gir du erstatning fordi menneskets immunforsvar ikke er komplett? Tror du at det er noe antistoffer i erstatningen du da?

Skrevet

En annen fordel med amming forresten, er at når barnet har diaré, så kan du amme, men ikke gi mme!

Skrevet

Jøss, åssen kosthold har du da?? Ikke rart det mangler på både det ene og det andre hvis du bare spiser pølser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...