Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Pris er ikke så viktig, de må være varme og enkle å ta på=)
trillemamma Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Ullvotter! De er myke, ikke for klumpete og lette å ta på og av. Også holder de varmen lenge selv om de er våte. Vi får farmoren til å strikke i forskjellige tykkelser. Også suplerer vi med Reima sine på kaldere dager. Det var håpløst for lillejenten å leke med Reima sine i fjor, men da var hun liten, knapt fylt året når hun begynte i barnehagen ifjor høst.
Nå da? Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg synes Hestra sine er bedre enn Reima. De er mykere og enklere å ta på når hånden er så liten.
*smula* Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg har kjøpt Hestra på Sport1. Pjokken vil helst ha på ullvotter (hjemmestrikkede) de er varme og gode, selv om de blir litt våte, og gir han full kontroll på det han driver med. Men f.eks på aketur, da er Hestra-vottene gode.
1 på 2 og 1 i magen Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Hestra er best, uten tvil! Selges på Barnas hus også, vet jeg.
trillemamma Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Da skal jeg se på Hestra neste gang. :-)
Lemonia Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Reimavotter er supre. Fikk også tips om de fra lederen i parken til gutten min, det var visst de vottene de hadde best erfaring med. Ullvotter er jo greit hvis det er tørt, men snø er ikke tørt og det er ikke noe godt å bli våt og kald på hendene.
Mor Løvehjerte Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Dét er de helt uenige i i barnehagen her, og her er vintrene både kalde og snørike, for å si det sånn. Her ønsker de ullvotter til småungene, og Reima-vottene til vesla ble utelukkende brukt hjemme i hele fjor vinter. Tydeligvis er det med votter som med alt annet... smaken er forskjellig.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2010 hmm, ja, det var disse Reima-vottene jeg lurte litt på- virker som om erfaringene m dem er litt blandet, og jeg synes at vottene bør være ordentlig gode hvis man først skal legge litt penger i dem..
ALIICE Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 Hestra sine, de med glidelås! Varme, myke og tørre:0) De finnes i rosa og blått.
Glajenta ♥ Skrevet 15. oktober 2010 #13 Skrevet 15. oktober 2010 Vi har både Hestra og Reima til Prinsessa - og det eneste som fungerte sånn noenlunde i fjor vinter i det kalde nord var tre lag med hjemmestrikka ullvotter;) Tipper det kreves noe annet på Vestlandet i vinter, hehe... Men sånn rent praktisk, så virker iallefall de Hestra-vottene vi har varmere (de har ull-for) og de sitter bedre på hånda enn Reima sine. Men det er helt sikkert forskjellige modeller på disse og. Ellers var vi superfornøyd med Nøstebarn sine vindvotter evt med et par tynne ullvotter under. Tipper de er supre på de ikke-kaldeste vinterdagene på Østlandet
Tredje drøm Skrevet 15. oktober 2010 #14 Skrevet 15. oktober 2010 Akkurat som med andre ting, kommer det litt an på barnet som skal bruke vottene. Jeg har mange Reima-votter til barna mine og er veldig fornøyd med dem (den lange sorten synes jeg er best, men den korte varienten med glidelås på siden er best for en 1-åring). Da min eldste var i 1-2-årsalderen, sleit jeg veldig med å finne votter til han som var lett å få på og som satt godt på hånden hans. Han hadde brede hender med korte fingre. Reima sine var de eneste som jeg syntes funket. Barn nr 2 har kunnet bruke mange ulike merker, men jeg holder fortsatt på Reima.
lille sprelle Skrevet 16. oktober 2010 #15 Skrevet 16. oktober 2010 signerer på den med hestra vi har to varianter - en som er todelt - dvs. en tradisjonell vindvott med ullvott inni og en som "bare" er vott. Førstnevnte er lange og ikke så lett å ta på selv, men på ekstra kalde dager eller hvor man er ute lenge er de supre!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 16. oktober 2010 Takk for svar=) Da skal jeg sjekke ut både Hestra og Reima, så får vi se hva vi lander på! Har noen litt tynnere "ull"-votter med god stretch, som er perfekte nå på høsten, men de blir vel gjerne litt for kalde midtvinters.
tine0810 Skrevet 16. oktober 2010 #17 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg har også kjøpt Hestra og Reima. Brukte Hestra i fjor, og var godt fornøyd da hvertfall! Bortsett fra at det var vanskelig for mini å bruke hendene....men kanskje lettere når man er 2 år enn 1 år...:-)
millie+2klumper Skrevet 16. oktober 2010 #18 Skrevet 16. oktober 2010 hvpr selger de ullvotter? Jeg kjøpte reima sine ukk hansker til 2 åringen min. Men hansker var ikke lett og få på aå de blir nok ikke brukt:P. Men hvor kjøpe votter? Jeg kan ikke strikke:P
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2010 #19 Skrevet 16. oktober 2010 Hestra gore tex, evt. hjemmestrikkede, tovede ullvotter på dager som er kalde med tørr snø.
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2010 #20 Skrevet 16. oktober 2010 ReimaTec-vottene er kjempedårlige. De kan dresser, men votter får de ikke til, lekker som en sil.
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. oktober 2010 #21 Skrevet 16. oktober 2010 Uten tvil Hestra. I fjor år hun var 2 var jeg fornøyd med troll sine også. Men de likte jeg ikke da hun var 1. Bare fordi de ble alt for store selv i minste str.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 16. oktober 2010 #22 Skrevet 16. oktober 2010 Om barnet vil ha på seg votter så lønner der seg å kjøpe votter med glidlås, sånn at det blir lettere å få tommelen på rett plass. Feks Hestra og Troll som mange nevner Men om barnet bare tar av seg vottene hele tiden er det mye bedre å bare ha på dem ullvotter, de er mye enklere for barnet å til å feks gripe rundt en spade med, og siden det er ull holder det på varmen. Selv om vottene ikke er vanntette er det bedre enn å ikke ha på seg noe iallefall
Vilja<3 Skrevet 16. oktober 2010 #23 Skrevet 16. oktober 2010 Har ikke hørt om hestra, må sjekkes ut. Jeg har kjøpt troll votter til barna mine og er veldig fornøyd. De har glidelås, ullfor og er myke/bevegelige.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 17. oktober 2010 #24 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg synes hestra er kjempe bra.. de har en form som gjør at de er gode og godt grep.... men brukte og troll, de har ett lag tynt ullfor, men med ett par hjemmestrikka votter i merionoull så ble de kjempe gode og varme...
Mammapudding Skrevet 17. oktober 2010 #25 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg kjøpte noen gode votter på Kappahl..det er regnvotter med for i. De er varme og gode og hun blir ikke våt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå