Gå til innhold

Bekymret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et stort borettslag i en by. Vet med sikkerhet at et par i leilighetskomplekset røyker hasj inne. De har en liten datter som bor sammen med de på de 70 kvm.

De kan gjerne røyke hasj inne, for så å kjøre bil et par timer etterpå.

Hvordan skal jeg gå frem for å rapportere dette?

Ringe barnevernet eller sende brev?

Jeg vil være annonym - ønsker ikke at dette kan spores tilbake til meg.

Bekymret for jenten, og føler jeg har ventet for lenge med å si noe allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring barnevernet. Du kan gi en bekymringsmelding anonymt.

Skrevet

Da synes jeg du skal være 100% sikker på at barnet er tilstede når de røyker hasj der.

Hvis det er sånn at de røyker litt når de er alene og ikke barnet kommer hjem samme dag,synes jeg ikke du skal kontakte de.Og om det evnt da skjer ofte eller en gang eller to i året.

Hvordan vet du dette forresten?

Skrevet

Jeg vet med sikkerhet at de røyker, og jeg vet med sikkerhet at det er når jenten er hjemme.

Vet det ikke er min sak, men det er snakk om et lite barn

Skrevet

Du kan jo ta det opp med helsestasjonen. Det er ikke bra at de røyker hasj inne og det er veldig lite bra at de setter seg i bilen etterpå. Viser at de ikke tar problemet seriøst, verken helsemessig eller med tanke på sikkerhet.

Når det gjelder barnevernet, så vær klar over at de VELDIG GJERNE noterer navnet ditt, og at dette kan utleveres foreldrene dersom de krever fullt innsyn. Hvis jeg skulle meldt fra til BV ville jeg enten ringt og IKKE sagt navnet mitt, eller sendt et anonymt brev.

Tror nok at helsestasjonen vil bringe info videre til BV, så kanskje er det en enklere løsning. Vær forsiktig med eksemplene du gir, siden foreldrene lett forstår hvem som har sendt inn meldinga ut ifra eksemplene. Det kan bli ufattelig kjipt for deg selv... Det har jeg erfart..!

Skrevet

....og laget e Brannn... Off nei, sårri ass..

Skrevet

Du gjør i hvert fall riktig i å kontakte barneverntjenesten. Dersom du ønsker å være helt anonym, synes jeg du skal ringe (skjult nummer om du ønsker). Da får barneverntjenesten anledning til å stille deg eventuelle oppfølgingsspørsmål, avklare ting de måtte lure på etc. - den muligheten blir helt borte om du sender et anonymt brev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...