Gå til innhold

Er amming kjempevondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer nesten ikke å røre ved brystvortene nå heller, de er så ømme. Er i uke 26 nå. Hadde du ømme bryster i svangerskapet, og ble ammingen din vond?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vondt i starten....men verdt det!

Skrevet

Hadde til tider ømme bryster under svangerskapet. Gutten min er nå 4,5 mnd og alltid vært en storspiser og storgulper. Har aldri vært øm eller sår, verken i starten eller nå.

Skrevet

Hadde ikke ømme bryster i sv.skapet, men det var helt forferdelig vondt når jeg skulle amme! *skrekk og gru* .. men jeg hadde "aldri" hørt eller tenkt over at man kunne bruke mme, samtidig som at jordmødrene sa at det ville gå over ettehvert, så jeg fortsatte.. men nei, måtte gi opp etter noen uker da det gikk over til betennelser osv.

kanskje ikke det svaret du var ute etter, men slik går det når man begynner å mimre :P

Var vel heller ikke så ømme bryster med andremann, bare litt, og der var det ikke like vondt å amme..

Skrevet

Hadde ikke vondt ved amming i det hele tatt. Storkoste meg når jeg og lille hadde disse små stundene som bare var våre. Det eneste som var vondt i forhold til amming, var brystspreng. Det var til å hyle av det!

Skrevet

Det er veldig individuelt, tror jeg. Men for de fleste er det nok vondt i begynnelsen. Men det er verdt det! Jeg hadde vondt og var veldig sår i 2-3 uker.

Jeg hadde ømme bryster i begynnelsen av svangerskapet. Men forsvant i løpet av uke 10.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde ikke spesielt ømme bryster i mine svangerskap, men jeg opplevde smerter etter 2-3 uker med amming. Brystvortene var litt såre, men herdet seg ganske fort. Det verste var utdrivingen av melken. Det sprengte i brystene rett før melken kom da jeg ammet, men gikk over etter et par minutter. Etter at jeg hadde ammet i et par måneder var det aldri vondt i brystene hvis man ser bort fra at jeg ikke kunne ligge på magen da jeg hadde melkespreng;)

Litt vondter må man nok regne med i begynnelsen, men det går seg fort til:)

Skrevet

Har aldri hatt vondt, så tror det er veldig individuelt.

Skrevet

Hadde ømme bryster i svangerskapet, men ikke det minste vondt under amming. Å jeg ammet MYE! Men brukte purelan ofte og lufttørket hele tiden i begynnelsen, mulig det hadde noe å si.

Skrevet

Har ammet tre barn, og det er forkjellig hvor vondt det er i forhold til hvordan de suger på puppen. Men ja, det er vondt i starten, men utrolig kos da den første vondtheten har gitt seg :) Ville ikke vært foruten :)

Skrevet

Hadde vonde ømme bryst i begynnelsen av svangerskapet.

Aldri hatt vondt under amming. Tror det er individuelt. bla om barnet tar riktig grep, det har en del å si.

Skrevet

Ikke ømme bryster i sv.skapet, men har såre pupper nå etter 3 uker m amming.. Ble sår en av de første dagene etter fødsel, men ikke sånn kjempe- illle, begynner å bli bedre nå. Heldigvis!

Skrevet

Det er individuelt. Jeg hadde ekstremt vondt med mitt første barn, men ikke med to yngste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...