Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Kari Ann Volden sitter fast i India med sine tvillinger som er født av surrogatmor i India. Hun brukte embryo-adopsjon, dvs. eggdonor og spermdonor, og brukte en surrogatmor som ikke er biologisk tilknyttet barna. Både egg- og sæddonor er anonyme og vet ikke at barna finnes. Kari Ann er moren til barna, selv om hun ikke er knyttet til dem biologisk. Det er hun som elsker dem over alt på jord, og har vært deres mor siden fødsel. De har ingen andre. Hun har bodd i India med sine barn i 10 måneder og kan selvsagt ikke komme hjem til Norge uten dem. De har ingen andre enn henne som er glade i dem. Den eneste muligheten hun har er å la dem være igjen i India på et barnehjem, og det gjør hun selvsagt aldri! Barna er statsløse, India sier at de er norske og Norge sier at de ikke er det fordi de er født av surrogat. Hvis dere, som meg, mener at hun må få komme hjem med sine barn og at barna blir adoptert av Kari Ann, skriv deres navn på underskriftskampagne og bli medlem i Facebook gruppa! Der er det også bilder av de to nydelige, skjønne barna! http://www.underskrift.no/underskrifter.asp?kampanje=3022 http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=387866388071 Hvis dere uenige, det har dere rett til, men dere som er enige, gjør det dere kan for å hjelpe henne ved å skrive under. Underskriftene skal leveres til innflytelsesrike politikere. hilsen fra en engasjert mamma som ikke engang kan forestille seg hva denne fortvilte mammaen går gjennom
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg for min del synes ikke det er greit at hun får barna til Norge. Dette vil jo åpne for at hvem som helst drar til utlandet og kjøper seg babyer i stedet for å gå gjennon lovlige adopsjonskanaler.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Barna burde få komme til Norge, men ikke til Kari Ann. Så jeg støtter ikke denne underskriftskampanjen
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #4 Skrevet 15. oktober 2010 Signerer... Mammahjertet mitt sier at barna skal få komme til Norge med henne men da åpner man jo opp for at andre kan gjøre det samme. Jeg er glad jeg ikke er politiker for jeg klarer ikke se en løsning her.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 Har ikke satt meg nok inn i saken, så kan ikke uttale meg mye. Men om de nå en gang har bodd med Kari Ann helt til nå, så er det ikke mye bra for ungene å fjerne dem fra mor nå, vel?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Det du skriver er så typisk på dib, 20.17. Her blir folk krakilske dersom man ikke ofrer absolutt alt for barna, barna skal være først og sist og alt i mellom. Men med en gang det gjelder barn av noen som har gjort noe dumt - nei, da får barna heller lide enn at den voksne skal slippe å måtte føle grundig på konsekvensene! Det er nok best at disse barna må vokse opp i India der moren ikke snakker språkene, er en del av kulturen eller har noe nettverk, enn at de skal få komme til Norge, ikke sant? For da får ikke moren lide tilstrekkelig for at hun har vært dum. Skinnhellige dib-fjols!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Hvorfor skriver du med "sine" tvillinger? De er jo ikke hennes biologiske barn, så da er de kun hennes dersom hun har kjøpt dem. Og menneskehandel er vel ikke ok?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Signert! Jeg synes at disse barna, siden de nå er til, og har tilbrakt så lang tid sammen med denne damen, bør få bli adoptert av henne og komme hjem til Norge. Det er helt greit å sette et eksempel, men gjør det ikke på bekostning av to uskyldige liv som ikke ba om å bli satt i den situasjonen. La dem få komme hjem, og slå heller opp stort at dette var første og siste gang. Om noen flere prøver seg på det samme, så vil dem ikke vær like heldige, og er de dumme nok til å prøve seg, så vet dem utrolig godt hva dem risikerer. Det er det eneste riktige å gjøre i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 I India regnes barna som hennes, og de får ikke indisk statborgerskap. Blir nok fint for dem, tenker jeg. Og det blir for dumt å kalle dette menneskehandel. Hun har ikke gjort noe ulovlig. Man kan diskutere det etiske ved å kjøpe egg, sæd og surrogat, men menneskehandel er det ikke. Menneskehandel handler om utnytting og grusom behandling av mennesker. Uten denne kvinnen hadde tvillingene aldri vært til, og hun elsker dem og vil gjøre alt for dem.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 Om hun ikke har gjort noe ulovlig, hvorfor er hun ikke i Norge med barna da?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 Signerer! Er helt enig med deg, HI.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #12 Skrevet 15. oktober 2010 Det hun er gjort er ikke ulovlig, hun kan ikke straffes for det. Men ut i fra norsk lov regnes ikke barna som hennes. Ikke så smart, du?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #13 Skrevet 15. oktober 2010 Barna trenger da ikke lide. Det er da ingen som nekter henne å bo i India med barna...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #14 Skrevet 15. oktober 2010 Synes du det vanskelig å svare på et spørsmål uten å være nedlatende?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #15 Skrevet 15. oktober 2010 Når noen åpenbart tenker så kort, så er det litt vanskelig, ja.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #16 Skrevet 15. oktober 2010 Dette er jo kjønnsdiskriminering i tillegg, hadde hun vært mann så hadde hun fått komme hjem med barna sine! Hvor er logikken?! Akkurat samme idioti-logikk som sier at sæddonasjon er fullt lovlig, men ikke egg-donasjon.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Har du fått med deg at de ikke får indisk statsborgerskap, fordi barna ifølge indisk lov er hennes? Du tror ikke det kan by på litt problemer for dem å være statsborgerskapsløse?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #18 Skrevet 15. oktober 2010 Godt eksempel på hva et slikt "mammahjerte" er verdt. La barna lide for den voksnes dumhet!
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2010 #19 Skrevet 15. oktober 2010 Situasjonen ville være akkurat den samme om det var en enslig mann som hadde benyttet donorsæd og -egg for å lage barn med surrogatmor, altså.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #20 Skrevet 15. oktober 2010 Hadde det vært hennes egg så hadde hun vært biologisk mor og det ville ikke vært noen sak. Saken her er at det var ikke hennes egg som ble brukt - ergo det er ikke hennes barn.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #21 Skrevet 15. oktober 2010 Det stemmer ikke. Hadde hun vært mann og brukt sin egen sæd, hadde hun fått med barna, fordi de hadde vært henens biologiske. Hun får dem ikke med fordi de ikke har biologisk tilknytning til henne, det var ikke hennes egg. Når det er sagt er jeg helt for at hun skal få ta med barna til Norge. Slik det er nå skal barna ofres for å statuere et eksempel.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #22 Skrevet 15. oktober 2010 Dette er n fortvilt dame, ja, men hun er ikke en fortvilt mamma. Hun har løyet i prosessen, og fått indiske myndigheter med på at barna kom fra hennes egg, men at hun måtte leie surrogatmor bare for å bære dem fram. Jeg syns dette smaker av det samme som madonna og Angelina Jolie driver med; finne et land der folk er tilstrekkelig fattige, og der enkeltindividet er lite verdt, slik at det blir "mer OK" å kjøpe barn enn det hadde vært i norge. Hun er ellers alt for gammel for å adoptere, og jeg syns hun skulle pelle seg hjem og la barna bli adoptert av en familie som kan ta seg av dem, med to foreldre, i rett alder og med mulighet for å få enda flere søsken seinere.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #23 Skrevet 15. oktober 2010 Det var jo et problem til å begynne med også, da hun sa at det var hennes egg. I Norge regnes den som mor som føder barnet. Så ble det åpnet for endring, men da det ble krevd dna-test måtte hun fortelle at det ikke var henens egg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #24 Skrevet 15. oktober 2010 Og jeg er totalt uenig med deg, HI. Her har vi en kvinne som har gått hen og kjøpt seg barn, hun har løyet i prosessen om hvor eggene kom fra. Hun forventer at vi skal ordne opp fordi det er hun som har tabbet seg ut. Nei, det er ikke staten Norge som er slemme mot disse barna, det er Kari Ann Volden selv. Det er hun som valgte å drite i alt når hun bestemte seg for at behovet for egne barn var høyere enn de moralske aspektene for å få de. De skulle tydeligvis til verden, koste hva det koste vil. Jeg syns umåtelig synd i barna, men Kari Ann Volden har to reelle valg: Enten fortsette å bo med dem i India eller levere de for adopsjon. Det finnes tusenvis av par i Norge som har vært årevis i adopsjonskø, dette er foreldre som ønsker barn vel så mye som Volden, men som ikke velger å drive med menneskehandel, for så å syte til media når det er hun som har gjort noe galt. Jeg blir kvalm og viser avsky til hele saken, stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #25 Skrevet 15. oktober 2010 Det sier vel mer om deg enn om meg. Uansett så har hun satt seg i en vanskelig situasjon og det visste hun på forhånd siden hun først prøvde å si at barna kom fra hennes egg. Uansett så er det barna som får lide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå